HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under mars 2012

Av Helena Holm - 15 mars 2012 20:27

Eftersom jag står still i mina mått så har jag bestämt att på Måndag så kommer jag dra ner ytterligare på kolhydraterna, börjar känna mig stressad nu eftersom det ligger en plåtning lite längre fram. Men kanske oxå för att min kropp inte svarar längre, trots en jävla massa cardio. Mera fokus på kosten och fortsatt stenhård träning.


    


Ungefär så här ser träningen ut just nu, och det är så här den kommer se ut dom kommande veckorna:


Måndag: 90 min promenad ( Hämtning/lämning av Biffen ) Gym


Tisdag: (Gym) Yoga eller fitnesspass , 60 min skogspromenad (lämning av Biffen )


Onsdag: 90 min promenad ( Hämtning/lämning av Biffen ) Gym


Torsdag: 90 min promenad ( Hämtning/lämning av Biffen ) Gym


Fredag: 90 min promenad ( Hämtning/lämning av Biffen )


Lördag: Aktiv vila = promenader med Biffen, (gym)


Söndag: Löpning, yoga, samt promenader med Biffen (gym)


Några dagar i veckan gör jag även extra övningar innan sängen, oftast 100-150 knäböj.


På helgerna/Tisadag drar jag till gymmet om jag känner för de, därav inom parentes. Rätt nöjd med detta upplägg, jag känner att jag får varierande träning och att jag plockat ut gobitarna av det jag gillar å göra.


Nu ska jag göra mig redo för sängen, sjukt trött idag ...


... PUSS   

Av Helena Holm - 14 mars 2012 21:52

Precis landat med käk i magen, har varit på gymmet å kört Rygg & Triceps och efter det fick det bli en pw på 50 min. Passet gick bra förutom att jag störde mig på den höga dagisnivån på gymmet, skrik å en massa lek istället för att träna.

Sorgligt, men som straff så kommer dom inte heller få några muskler   



Larissa Reis kropp ---> JA TACK !!


 


Det blev ett "lättare" pass eftersom jag har lätt vecka, 3 övningar på varje muskelgrupp och max 12 reps. Gillar å kräma ur på den dessa veckor, kör ju på den vikten att jag precis orkar det sista repset.


Rygg: Rodd, lats, å stående rodd

Triceps: Pushdowns med rep, pushdowns (en arm i taget) Tricepspress med hantel


Jag kan väl inte annat än säga att allt rullar på som det ska nu, peppar peppar. Har inga som helst planer på att tappa motivationen eller bli sjuk.

Jag har alldeles för mycket på G i framtiden, så allt negativt ligger på hyllan   


Nä, knoppa nu ... Natti   


Av Helena Holm - 13 mars 2012 11:10

Trots min dåliga dag igår så fick jag 45 min promenad på morgonen, å innan sängen va jag ute å traska i 90 min. 135 minuters motion lyckades jag klämma in, när det e så milt å skönt väder vill man ju inte sitta inne. Så jag tror att den här våren kommer bli fylld av motion utomhus.

Har även planerat med ett gäng vänner å att springa Blodomloppet i Maj, det är 5 eller 10 km, å det ska man väl klara utan att gå under?!


 


Idag mår jag bra igen så snart ska det ut å traskas en långpromenad i skogen med Biffen, spar gymmet tills i morgon. Så det blir lite extra vila för kroppen, även om det är svårt att hålla sig därifrån ...


Ha en fin dag där ute   


Av Helena Holm - 12 mars 2012 20:02

De här dagen hade man jag kunnat vara utan, matförgiftning deluxe. Så hem från jobb å sova bort dagen, nu mår jag helt okej, lite öm i magen bara men i morgon ska jag in i hamsterhjulet igen.


       


puss   

Av Helena Holm - 11 mars 2012 20:14

Trots en helg med jobb så har jag hunnit klämma in en del, jag har gått morgonpromenader och fått en hel del sömn. Jag har träffat vänner å unnat mig två glas vitt. Nu på kvällen har jag fixat veckans matlådor och packat till morgondagens träning.

Ju mera man har å göra desto effektivare blir man   


 


... Men nu skriker kroppen efter gymmet, blir lättare vecka nu igen så fler reps å lite lättare. Har träningsvärk efter mitt benpass i Fredags å jag e glad att jag lyckas varje gång. Jag varierar övningarna ganska så friskt på benen och det känns varje gång, dock släpper jag inte knäböj å benpressar. Roligare å köra så blandat ...


Jag märker skillnad nu iaf, jag har inga byxor som passar. Jättetrevligt men är det något jag hatar att köpa så e det byxor. Tycker det inte finns några som passar, sitter bra etc etc.

Men jag ska kanske inte klaga?!   


Nu ska jag ta vara på den lilla tiden som finns kvar innan det är dags att ge sig själv en massa skönhetssömn !!


Puss å natti   

Av Helena Holm - 9 mars 2012 22:37

Har precis tryckt i mig nattprotein, va lite hungrig å mat nu e no no no. Måste snart hoppa i säng å det känns ju sådär, jag e ju inte ens trött. Men kanske blir efter mina hundra, nej vänta mina 150 knäböj som jag ska köra innan jag lägger mig.


Har kollat lite smått på olika viktbälten ...


 


 Tanken e att jag till våren/sommaren ska köra en hel del utfall på fotbollsplanen där jag bor, jag tänker väldigt mycket outside the box. Träning är inte bara gymmet, det kan vara så mycket mera om du vill.


Variation e galet kul, om inte annat så e det nyttigt   


Detta triggar mig, och detta kör jag även just nu: Gymmet, mina dagliga vardagspromenader med Biffen, löpningen, fitnesspassen, yogan och snart fyller vi på med utomhusträning och simning ...


Just ja, sängen va det ja. Natti natt alla där ute, i morgon blir en lång dag/kväll. Jobb och den ett glas vin med en vän på ett uteställe. Ska bli skönt att få ha andra kläder på sig, eftersom jag bor i mina jobbkläder och träningskläder.


  

Av Helena Holm - 9 mars 2012 17:22

Träna ben har gått upp å ner, ibland (oftast) så tycker jag att det är skittråkigt. Men nu när jag har detta projektet igång (projekt ben & rumpa) så börjar jag tycka att det e kul igen, mera fokus på någoning man inte e nöjd med istället för att inte ta tag i det ger ju inte nån direkt motivation. Men dagens pass va lixom pricken över i:t, jag kan ju själv påverka hur långt jag vill gå och när jag väl ser mera konturer ta sig form ja då blir man fan frälst.

 

Nu ser jag fram emot mina två pass i veckan på dessa muskelgrupper   


(Bjuder på riktigt skarpa bilder, you´re welcome)


 


Passet gick som sagt väldigt bra och jag körde även mage, tror nog att det måste läggas in mera mage oxå. Jag slarvar, tycker det e tråkigt. men bålen e viktig för mig, då jag har ryggproblem så behöver jag all styrka jag kan få för att stärka upp kroppen. Så magövningar ska läggas in mera. Har även gått två långpromenader med min Biff, så jag e riktigt nöjd idag. Kommer en till innan sängen ...


Nu är det dags å göra helgens matlådor, den här dagen har ju bara sprungit förbi. Råka sova till nästan 12 idag, det va evigheter sen jag sov så länge, men min kropp behövde väl det då. Hoppas bara att jag kan sova ikväll?!


Matlådorna kommer bestå utav: Kyckling, potatis, spenat å broccoli. Ska börja äta mera broccoli eller kålväxter över lag, det e ju supergott och supernyttigt. Innehåller mycket antioxidanter ...


 läs mera genom att klicka på bilden !!


  


Puss   

Av Helena Holm - 8 mars 2012 22:51

Får mång positiva reaktioner på mina axlar och tänkte dela med mig vad jag har kört för övningar, som ni vet så e axlar en stor favorit att träna för mig. Det sista 1 1/2 åren har jag kört mycket militärpressar med skivstång, hantelpressar och hantellyft åt sidan, men nu dom senaste månaderna har jag börjat köra lite andra övningar. Det va ju på tiden att man skulle uppdatera   


Bilden är från Maj 2011


 


la ut ett klipp på min hemsida för ett tag sedan å tänkte lägga ut det igen här, Larissa Reis (min gud) kör axlar och jag kör även några utav dom här, grymt sköna. Kan inte annat än bara älska känna pump i axlarna, det e fan äkta kärlek   



Har grym träningsvärk från gårdagens pass och jag, jag längtar tills nästa axelpass   


I morgon ska det gymmas igen, å eftersom jag är ledig från jobb så ska det även bli en del cardio med min Biff. Måste ju passa på, för i helgen blir det jobb å trevligheter på annat håll.


Natti natt   

Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards