HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under mars 2012

Av Helena Holm - 3 mars 2012 21:58

Det har blivit en hel del promenader idag, på en utav dom så fick jag för mig att springa upp för ... Ja en jävligt brant å lång backe i skogen, låt säga så här ... Jag kom upp å flåset va inte så milt, nu ger ju detta mig blodad tand. Ska springa i den några ggr i morgon, ska även ut på mitt FÖRSTA löppass i morgon. Detta kan inte sluta i annat än, bättre form?! Bättre kondis?! Katastrof?!   


 



Men ska ärligt erkänna att jag längtar, tror detta kommer göra mig riktigt gott. Och det är väl det detta handlar om?! Komma i form, nå sina mål, må bra etc etc. Är det ego? Ja på sätt och vis, träningen tar väldigt stor plats i mitt liv. Många som inte förstår det, men det har jag valt att inte lägga energi på. Kan folk inte förstå att detta får mig att må bra så får det va, man ska ALDRIG ändra sig för att någon annan vill det. det är nått som jag lärt mig av livet, du ska bli älskad för den du är å inte för den dom vill att du ska vara !!


Puss å Gnatt   



Av Helena Holm - 3 mars 2012 09:14

Dåligt med träning den här veckan, haft mina brorsbarn som prio ett såklart. Så jag ser detta som en vilovecka,nästa vecka ska jag ju köra tungt på gymmet och det känns som min kropp har all ork i världen. Nu har det även torkat upp å det betyder att jag ska ut å plåga mig själv i spåret, känns sjukt motiverande att pressa sig sig till något som man för bara nått år sedan inte ens ville ägna en tanke åt. Löpträna känns i dagsläget som en skön komplettering till alla min pass på gymmet, hoppas jag känner så efter mina löppass oxå   



 


Veckan som kommer ska även kantas utav en liten makeover, naglar ska fixas å håret ska färgas å klippas. Det är mina belöningar, å det får mig att må bara ännu bättre. Det kliar även i fingrarna när man ser att det kommit in vårkläder i butikerna, det betyder att det snart e dags att uppdatera sin garderob   



Nu får det bli oxveckor fram till sommaren, full fokus på träningen och full fokus på sömn, mat och allt därtill. Mera cardio och mera variation och en sund inställning ska hjälpa mig nå mina mål. Måste säga att jag blivit riktigt duktig att komma i säng på kvällarna, att vakna pigg på morgonen underlättar allt. Å något som jag inte visste var att dom som har bra kondition behöver mindre sömn, låter iof rätt logiskt å det ger en ganska klar bild utav varför jag behöver så många timmars sömn, men det ska vi ju ändra på.


Nu kallar det vardagliga, tvätten och städningen sköter sig tydligen inte sig själv här hemma ...


... Puss   





Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards