HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under april 2013

Av Helena Holm - 30 april 2013 09:53

Trevlig Valborg där ute, själv så ska jag ta tag i morgondagen och planera mitt nya träningschema. Kommer sätta in löpning nu när det är vår, hatar å springa när det är snö och kallt. Styrketräningen ska uppdateras och ja, det är en del planering med min kost oxå.

Ska bli riktigt skönt   


Mitt nya jobb gör ju sitt oxå, det är väldigt fysiskt och inte en lugn stund. Är som en zombie när jag kommer hem på kvällarna, men tränar man direkt efter jobbet så slipper man hem å landa. Kan lätt bli att man inte kommer iväg igen, löpning och långpromenader ska fylla helgerna. Har ju två små hundar som älskar att vara ute nu mycket nu när det är varmare.


 

Peace !!

Av Helena Holm - 29 april 2013 16:32

Ett liv, din möjlighet. Jag försöker alltid tänka att man ska inte lägga ner tid och energi på sånt som man inte tycker är roligt, ibland måste man men i det stora hela så är mitt tänk så. Att försöka göra det bästa av allt man har i livet är ett steg i rätt riktning, det du inte trivs med kämpar du med att förändra. Tänkare som man är så kommer det en hel del funderingar på livets goda, ska det bara vara så här? Nja, vad vill du själv stå någonstans? Och om du nu känner att du står på fel plattform, vad gör du för att ta tag i detta?


Jag har jobbat som butikschef i 3,5 år och detta är lite märkligt då jag alltid lyckats få ansvar och chefsporition i alla mina jobb trots att det inte varit någonting jag varit ute efter. Har sökt andra tjänster inom samma företag men fått höra att jag sökt fel tjänst och så har man i stort sett halkat in på ett bananskal på en chefsposition. Privat är jag sjukt envis och lite utav en "boss" kanske återspeglar en del utav hur jag är som person och kanske därför jag hamnat i dessa jobb.


Nu har jag slutat som chef, känner att jag inte alls vill stå där just nu. Det är ett jobb då man ständigt ska vara anträffbar, flexibel samt problemlösare. Man är i stort sett aldrig ledig, och det var ett ganska så lätt beslut som jag funderat på ett tag.


Nu står jag med tre jobb, ett på heltid och två extra. Tanken var att jag ville skakas om och lämna allt som hette ansvar. Jag lägger själv beslutet i hur mycket tid jag vill och kan lägga på mina xtrajobb och det känns helt underbart. Mitt heltidsjobb är med fasta timmar men ledigt på röda dagar och helger, det är lyx när man kommer från handels. Tanken bakom detta är att jag ska ha mera tid över till matplanering samt träning.


Träningen har verkligen gått upp å ner, mest ner. Tidsbrist och ingen fast hundvakt har rubbat mina rutiner. men som det ser ut just nu så har jag iaf en kortsiktig lösning och kan sätta fart igen.


Det jag vill säga med detta är att livet har en hel del hemligheter att bjuda på, en del mindre bra och en del bra saker. Men det du själv kan påverka hoppas jag att du tar vara på. Byt jobb, stanna inte i en realtion pga barnen (barnen kan enligt mig ta mera skada i en osund relation, har själv varit där) Ta tag i dina drömmar, sträva och planera hur just du ska nå dit du vill.

 


Sätt dig själv i fokus ... VÅGA och VINN

Carpe diem

Av Helena Holm - 28 april 2013 17:57

Lite pics från veckan och helgen ...


... Frukostsucker


Nytt nagellack, den sk caviar effekten ...

 

Frukost ...

 

Sko-shopping ...

 

Sol och långpromenader, idag på 1,40 h med hundarna mina   

   

Frulle ...

 

Välmående, Body shop sviker aldrig ...

      

Av Helena Holm - 28 april 2013 17:45

Då drar vi igång gamla Bettan igen då (bloggen) Hemsidan är nedlagd så jag återupptar den här bloggen, som förövrigt är skitkul att kolla igenom nu. Även otroligt att den fortfarande har läsare, trots inga nya inlägg. Känslor, motivation och en hel del inspiration att sparka gång igen kommer tillbaka. Dock så är jag inte på samma plan längre, det sägs att man förändras med tiden och jag måste fakiskt erkänna att det har jag gjort.


Jag vill motivera och samtidigt hylla alla som kämpar med livet, jag vill ha en blogg som får dig och mig att må bra. En sund samt färgrik på flera ämnen. Funderingar, tankar och mitt liv (både ups and downs) Fär det är så verkligheten ser ut, alla dagar är inte bra.


Jag vill bolla ämnen som berör mig, alla nätmobbare/haters kommer få sig en rejäl skopa skit många ggr. Träningen och maten kommer stå i centrum, men även saker runt omkring mig.


Men det viktigaste utav allt, jag är fortfarande mig själv och jag kör som vanligt mitt race.

NOTHING can stop me   


 


Peace !!

Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards