HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under augusti 2013

Av Helena Holm - 18 augusti 2013 18:25

Nu börjar jag få in mina nya rutiner, träning innan jobb ist för efter jobb funkar mycket bättre. Ett kärt återseende var bänken i Lördags, fuskat med att köra bröst och kan nog erkänna att det var ca ett år sedan jag körde de. Med tron om att all styrka är borta så vart jag faktiskt glad att jag körde 2 fyror på 40 kg, då hade jag även kört på mindre vikter innan.

 

Vart lite samma när jag körde bicepscurl m hantlar i veckan, det känns så far away med 16 kgs hantlar som jag förr kunde repa strikt på. Men jag testade lite, 12 kg va inga problem, 14 kg gick det med. Dock så va 16 kg riktigt tungt, men till min förvåning så hade jag råkat ta en 14 kgs hantel å en på 16 kg när jag skulle testa 14 kg å det gick tamefan, det sitter i huvudet på mig. Man ska aldrig tänka att detta klarar jag inte, då har kroppen redan bestämt sig för att bomma ...

 

Egentligen så är vikterna ganska så ovesentliga, kontakt samt strikt känns som prio ett. Men har man en gång varit riktigt stark så lockar det, samt det kan ge en boost att vilja mer. Jag gillar att tävla emot mig sj, vad andra tar ger mig inte samma motivation.


Det handlar om mig, min kropp och min styrka ...

   Nu är det bara ladda för 3 veckors utbildning och jobb ...


Helgen ...

     

Av Helena Holm - 14 augusti 2013 21:20

Tanken var att jag skulle få gå PT/Kostutbildning genom mitt jobb (jobbar på gym) en senare omgång men nu är det beslutat att detta kommer ske med start Måndag, snabba puckar. Hundvakt är fixat och jag kommer även kunna köra mina timmar på gymmet så inkomsten rullar på. Känns helt fantastiskt att min arbetsgivare ger mig den här chansen, jag ser fram emot att utvecklas och få internationell licens på både kost och träning. Kunskap är makt, kommer göra min kropp och knopp otrolig nytta.


 


I dag körde jag armar med PT Marcus, skönt pass och pumpen kom snabbt i triceps.

     


Av Helena Holm - 12 augusti 2013 09:10

Haft en helg med aktiv vila, körde sista passet för veckan i Fredags, armar. Jag hade ingen styrka och haft ett helvete med träningsvärken. Nästan att jag trott att något inte stått rätt till i biceps. Men nu efter vilan så känns det bättre iaf, så nu kör en ny vecka igång.


Helgens aktiva vila = långpromenader

Lördagsfrukost

 

Ska planera in 5 pass den här veckan, det känns lagom tidsmässigt. Blir faktiskt lite trött på å höra hur alla ska köra dubbelpass och det ska köras pass i flera timmmar 7 dagar i veckan, lite som: mest vinner, vinner vad? Jag har kört det rejset å det håller ett tag, men motivationen och kroppen kommer någon gång säga ifrån. Jag ska absolut inte dra alla över samma kam eller säga vad som är rätt eller fel, men tycker att "fitnessvärlden" blivit lite väl hysterisk.


I mina ögon är en sund livsstil det ultimata ...


Min helg:

        

Jag har kommit till insikt och frågan är varför jag efter flera månaders motovationsdipp fortfarande kämpar för att komma tillbax, men på en mera sund nivå. Jag vill ha känslan, känslan efter man kör ett riktigt skönt pass. Den sköna tröttheten man har när man ska lägga sig på kvällen för att sen oxå få en riktigt god natts sömn. Jag mådde så bra och jag blev mycket piggare, på köpet får man en finare kropp ... Därför kämpar jag, i stället för att lägga träningen på hyllan. Men denna gången är balansen med allting annat i mitt liv viktig, kalla mig livsnjutare ...


I dag blir det 5 km i spåret med en vän, ser fram emot ännu en vecka med rejäl träningsvärk ...

Av Helena Holm - 8 augusti 2013 21:46

Körde ett riktigt bra benpass med Marcus idag, känner redan att träningsvärken börjar komma i mina vader. Nu e jag skönt trött och snart blir det sängen, ska ut med hundarna först. Regnet öser ner och det är sjukt mysigt, mina hundar håller dock inte med ...

   

En enkel övning med gummiband, stretch med hälen mot golvet. Strama riktigt duktigt i låret och vaderna.

 

Fick till ett riktigt gott kvällsmål efter jobbet: Keso, jordgubbar, kokos samt nötter ...

I morgon ska jag nog köra armar, blir ett pass på egen hand. Ska plugga in lurarna å bara köra utav helvete. Törs skriva att jag är supernöjd med den här veckans träning och jag ger mig själv en stor klapp på axeln, duktigt Helena ...     

Av Helena Holm - 8 augusti 2013 08:55

Ni som följt mig genom alla bloggar vet att jag ofta nämnt att man oftast kommer längre med sina drömmar om man sätter upp mål, det har jag gjort. Än så länge är det två delmål som går lite hand i hand, det stora målet vet jag inte riktigt vad det är ännu förutom att jag vill må super, ha massa motivation samt ha en fin kropp (i mina ögon)

 


OM DU INTE VET VART DU ÄR PÅ VÄG HUR SKA DU DÅ VETA NÄR DU ÄR FRAMME?


MÅL ETT


Som ni vet så kämpar jag med motivationen och den försvann sakta men säkert i vintras, det svåra nu har varit att få allt att gå ihop, jag har inte haft semester och jag har jobbat i stort sett alla dagar i veckan hela sommaren. Det har inte bidragit till mera motivation som ni kanske förstår, snarare tvärtom.


SVARET:


- För att hitta tillbax har jag börjat träna med olika personer i mitt liv, dels för att jag då får press på mig att komma iväg, från att älska att träna själv till att köra med andra så går det riktigt bra.

- Jag har fått en piska, han heter Marcus och jobbar som PT på Actic.

- Jag svävar ut å testar nya saker.

- Jag sätter inte upp några måsten, jag måste inte köra 5-7 pass i veckan som jag gjorde i höstas. Det är okej att inte träna som en galning, det okej att jag inte etc etc. Jag ska sluta vara så hård mot mig själv.

- Jag äter i stort sett vad jag vill och har inga förbud, jag kör på sunt förnuft och jag tycker det fungerar riktigt bra.

- Roligt, det ska vara roligt att träna. Den glöden jag har haft va just då helt ostoppbar, det fanns inte en enda dag jag inte tänkte på hur kul det var att bege sig till gymmet, plugga in lurarna och köra ett riktigt hårt pass.


MÅL TVÅ


Dessa går som sagt lite hand i hand, jag vill komma tillbaka till formen jag lämnade i höstas/vintras.


SVARET: 


För att klara detta så måste jag klara ovan, komma in i mina rutiner. Köra hårt samt äta en bra kost som håller i längden, dvs ingen diet ... Konstigt nog så fungerar kosten bättre för mig nu än vad den någonsin har gjort, jag äter bra.


Jag tror faktiskt att jag kommer komma igång nu, jag börjar sakta men säkert komma in i träningstänket igen, jag suger åt mig av personer som motiverar samt ger mig energi.


Frukost ...

  

Av Helena Holm - 7 augusti 2013 09:30

Du ska inte tro att Marcus, vän/PT låter någonting som - "Det där klarar inte jag", få mig att komma undan. Snarare tvärtom, kan inte säga annat än att piskan va vass igår och jag fick minst kämpa. Men ett riktigt bra ryggpass må jag säga, tufft men bra.


Diggar vattendunken ...

  

Var länge sedan gick gick så pass tidigt i säng som jag gjorde igår, 22 ... Är skönt trött på kvällarna å sover riktigt bra. I dag är det ju dags för spinning, med tanke på att jag har en otrolig träningvärk i hela min kropp så ska det bli lite skönt å mjuka upp kroppen. Blev bara lite paff i morse när jag vakna, har aldrig haft sån träningsvärk i mina fötter som jag har nu, tur det är några dagar kvar till nästa löprunda ...


Ska bara tänka positivt idag, spinning e ju typ kul?!

Av Helena Holm - 6 augusti 2013 10:25

- Morgoncardio done

- Frukost intagen

- Nu laddas det för ryggpass

  Träningsvärk i låren, mest insida. Tur det inte är ett benpass på tur idag, men i morgon så har jag varit lite vild å skrivit upp mig på ett spinningpass. Jag och spinning är som att blanda glass och kaviar, hat ... Mycket hat, men jag vill sväva ut lite och hitta nytändningar på andra saker än bara styrketräningen.


Av Helena Holm - 5 augusti 2013 21:44

Löpträning i kväll, jobbigt men nu mår jag riktigt bra ..

Dags å komma i säng, i morgon blir det pisk på ryggen med PT - hjälp.

Det är så här det får bli nu, allt för att hitta motivationen och glöden.

Variation samt pisk kommer nog göra gött ...  

Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards