HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under februari 2012

Av Helena Holm - 28 februari 2012 11:27

Vaknade väldigt tidigt idag, kanske kan bero på att mitt brorsbarn Meja 6 år å jag somnade ganska så tidigt igår. Nu har vi precis kommit hem från gymmet och jag har kört ben & rumpa, känns som det är det ända jag kör just nu. Men det ska väl ge resultat till slut?! Och från mina fitnesspass så får jag så grymt ont i mina vader, kan knappt sträcka på dom när man ligger i sängen. Goa träningsvärk Men efter denna veckan så är det dags för en tung vecka, 6 reps som max. Ska bli spännande å se om nån styrka sitter kvar?! Kul å variera träningen, det gör så mycket.


 


Testade Min nya EAA från Steel Nutrition idag, syrlig smak. Mycket goare än den jag hade innan som dessutom va mycket dyrare. är riktigt nöjd än så länge, nu får vi bara se om den gör nån nytta i längden


Å igår fick det bli påfyllning på shampo, balsam å inpackning. Finns inget bättre än Biolage från Matrix, så vill du få ordning på ditt hår så testa detta. Finns för olika hårtyper och har man tur så är det på kampanj och mycket billigare än annars å det va det igår   


 


Dags å ta tag i allt innan jobbet, ha en fin dag alla där ute   

Av Helena Holm - 26 februari 2012 16:07

Krämer, bodylotions å allt kosmetiskt i all ära men du kan själv genom kosten få din hy att stråla.  Visst är det en lyxkänsla att smörja in sig med bodylotions som luktar gott och jag är en förespråkare av hemmalyx. Men det vi stoppar i oss syns även på utsidan, så skönhet kommer inifrån ... Det är ingen myt   


Jag märker stor skillnad beroende på hur jag äter, min hy blir mycket fräschare när jag äter nyttiga fetter: Omega3, avocado och tex nötter. Det som påverkar huden mest negativt är rökning och sol (Där får jag skämmas). Om jag äter skräpmat blir huden, grå, trist och fet. Jag märker även hur jag äter på både hår och naglar. Allt går hand i hand, kost och träning. Sen får vi inte glömma sömnen, å hur skönt är det inte å lägga sig efter man haft en dag full av aktiviteter? Den sömnen är helt klart den bästa !!


En trött Biff, å lite stuff jag bara måste ha till sitt hemmaspa. Klicka på bilderna om du vill se dom större.


    


I dag svettades jag ut en hel del skit det kan jag lova, körde ett fitnesspass på 45 min. Det va galet jobbigt, att jag nån gång i framtiden kommer tycka att detta är lätt känns väldigt långt bort. 30 min innan tog jag även 2 tabletter utav Steel Burn Max, dom hjälpte till en hel del för efter passet hade jag energi kvar. Så det blev en långpromenad i solen på ca 1 timme med Biffen...

... Avslutade med en solning  


Burn Max gör mig så satans pigg, love it.


      


Nu njuter jag, känner mig så fräsch efter mitt hemmaspa, jag e laddad för en ny vecka. Dock en ganska så lugn vecka kommer det bli, eller lugn från träning iaf. Ska få besök utav mina änglar, mina brorsbarn. Å det ska bli så mysigt  



Av Helena Holm - 26 februari 2012 09:17

Blev en tidig morgonpromenad med Biffen idag, i solen. Snacka lyckopiller deluxe, Biffen fick gå hela runda utan koppel. Han lyder riktigt bra nu, Tills ... Han fick syn på grannhunden. Biffens stora löw, en svart liten toypudel vid namn Stina. Å se dom springa runt på gräsmattan som nu är en isbana är helt underbart OCH roligt. Härlig start på morgonen   


Nu sitter jag å laddar för ett fitnesspass, även denna gång med inriktning på rumpa å lår. Ska ju plåga fanskapen två ggr i veckan remember?! Måste bara smälta frullen, sen så kör viiii   


    


Har fått lite kommentarer och spec en tänkte jag ta upp här: Hur kommer man igång?!


Hej snygging!


Hittade precis din blogg och måste säga att du har blivit min motivation till att lyckas få den där kroppen jag hade för några år sedan. TACK!! Kommer följa dig som en hök;)
Kom gärna med tips hur du kom igång så jag vet vart jag ska börja :)

Tack än en gång!

 

//http://becky84.bloggagratis.se/

 

Hej!


Otroligt va din kommentar gör mig glad, det är inget annat i hela världen jag vill än att motivera å dela med mig så fler kan komma till insikt och motivera vidare :-)


Mitt viktigaste ord: PLANERING, att planera en vecka i taget med mat/träning gör att det är svårare att falla tillbaka i gamla mönster.


Jag började helt enkelt träna regelbundet, jag åt/äter mindre portioner och ofta så jag håller nivån och inte blir superhungrig. Det är väl då man står i snabbmatskassan?! ;-) Mindre kolhydrater, proteinrik mat och mycket grönsaker ... Det är egentligen inte svårare än att man ska förbruka mer energi än vad man får i sig. Drick mycket vatten, det mättar och renar kroppen.


Vardagsmotion är viktigt för mig, kostar ingenting och ger massor, tar sällan bussen utan går överallt.Tar trappor ist för hissen, sen har jag hund och då kommer man ju verkligen ut. Såg att du oxå hade en liten going :-)


Jag har inga förbud, dvs jag får äta vad jag vill men inte när jag vill. Helgerna är min frizon och så länge jag motionerar å mår bra så tänker jag fortsätta så.


Detta är min livsstil och jag vill leva så här, jag tror inte på att banta/dieta. Att kroppen får pendla upp å ner är inte hälsosamt i slutändan.


Hoppas mitt svar gav dig lite kött på benen och skulle det uppstå mera frågor så är det bara höra av dig :-)


Kram // Helena

 

 

Av Helena Holm - 25 februari 2012 18:45

Har kört på i 180 här hemma för att hinna allt innan kvällen, städat, tvättat och gjort en smarrig smörgåstårta till Melodifestivalen, ja jag e schlagernörd BIG TIME !! Har varit å handlat lite oxå, å som vanligt på Lördagar står jag vid blomdisken å köper tulpaner. Solen gör mig så satans vårtokig och tulpaner är för mig just vår.

Så nu är mitt hem ...Perfekt   



Har även hämtat ut ett paket från Steel Nutrition ...


Beställt deras EAA, EAA består utav aminosyror, bra för återhämtning å byggning. Har kört på det ett tag å tycker det funkar bra, så nu ska det bli spännande å testa ett nytt märke på den produkten. kör på både CLA och Omega3 från Steel Nutrition och dom har bara kvalitetsprodukter ...


Bara klicka på bilderna om ni vill frestas och se i större format   

     


      


Nu får det bli soffmys för hela slanten, det är omöjligt att inte älska Lördagar   

Av Helena Holm - 25 februari 2012 10:59

Jag e dålig på att ta bilder på min kropp, tycker mest det e jobbigt. Men det finns bilder som jag är glad att jag har, bilder som visar hur "stor" jag varit. Iaf i mina ögon, det ligger mycket bakom visa foton. Jag ser inte bara en större tjej utan jag ser rakt igenom och minns hur jag mådde just då ...


Här har jag gjort min bröstoperation och träningen har varit si sådär, det privata är totalt kaos. Bilden säger mera än tusen ord, vikten här är ca 83 kg om jag inte minns fel. Det e det högsta jag vägt, jag blir lika chockad varje gång jag tittar på den här bilden ...


Bilden tror jag är från 2009


 


Även på den här bilden ser man min "stora" kropp, mitt ansikte har ju inga drag, bara runt. Nyttig å se, man får sig en extrakick att man faktiskt har kommit någonstans med sina mål. Jag vet bättre nu, att äta för att må bättre är ingen bra lösning, men tyvärr så blev det så då. Jag e glad att jag inte lätt det gå ännu längre ...


Bild från 2009


 


Nyttigt å se dessa bilder, kommer alltid spara dom.


Puss   

Av Helena Holm - 24 februari 2012 20:06

Det är Fredag, jag har syndat. Det e ok?! Haha, jaaa det är det ... Åt McDonald´s idag å det va fan riktigt gott ...Å nej, jag får aldrig ångest. Livet är för kort för att tänka tillbax, ångra å älta. Det är vad du gör i nutid å framtid som spelar roll ...   


Träningsuppdatering idag, nja det e lite svagt på den fronten. Gick till jobbet å ja ... That´s it. Jobbat å sen blev det ju till å hämta Biffen å han ville ju absolut inte blöta ner tassarna så det va bara till å ta bussen. En välbehövlig vila från träningen idag känns som en bra idé, ska götta mig med min träningsvärk istället.

  
Jag får ju ofta höra hur jag motiverar med min blogg och det är riktigt roligt att jag når fram, ibland så kommer det småkorn i livet som gör att jag blir motiverad. Jag har en vän som på 100 dagar tappat ca 10 kg på att ändra sin livsstil, promenader och simning. Inga gosaker och mindre alkohol. Äter husmanskost, men mindre portioner. Hon kom in på mitt jobb idag och det är så jävla härligt att se.


Linda du lyser verkligen   Och nu är det du som motiverar mig minst lika mycket !!


Det är så härligt å se vad man kan påverka sitt liv, å självklart måste man offra och ändra sin livsstil men i det stora hela så vinner man storvinsten. All energi man får, hur kroppen börjar förändras. Hur man blir mer och mer motiverad för det händer någonting ... Total jävla lycka !!

 

Nu ska jag ha Fredagsmys   



Av Helena Holm - 23 februari 2012 20:34

Det finns många som känner sig obekväma på gymmet, nya som kanske inte riktigt hittat sin plats. Dom som inte riktigt vet om dom gör rätt eller fel, och dom som känner sig ännu mera obekväma när folk tittar. Jag är inte någon utav dom, när jag är på gymmet så e jag "hemma" Spelar ingen roll vem som tittar, vad folk tänker. Jag är där för att träna och förändra min kropp likaväl som alla andra, och alla e vi nybörjare nån gång ...


Jag har tränat styrketräning ca 7 år men med olika mål och kanske inte riktigt så inriktat på en muskulös kropp som jag är nu, tidigare har jag mest kört på styrka. Det va ca 2 år sedan jag började det tänket, jag har haft mina dippar men ändå inte gett upp (det va under den här tiden jag tappa 12kg) Nu när jag ser mig i spegeln så ser jag klart å tydligt vad jag har haft som prio på min kropp, armar och axlar. Men som ni vet så har jag ett ben å rumpprojekt just nu   


    


Gårdagens pass har satt sina spår, jag har go träningsvärk i både lår å rumpa. Jag kör verkligen all in på detta nu, å det är så roligt. Längtar till nästa Fitnesspass som blir på Söndag, jag har redan tappat en cm runt låren och jag vill gärna tro att mitt ass ser lite lite grymmare ut.  Har så sjukt lång väg att vandra när det gäller detta men jag har tagit mig fanken på att det ska gå vägen så bara bita ihop, och ska jag vara ärlig så e det roligt å se hur mycket man kan förändra sin kropp genom just kost och träning.


I kväll tränade jag axlar och biceps, gick bra men har lite ont i min högerarm. Det känns som en strålande smärta, ska köra med liniment och hoppas att det lägger sig lagom tills nästa armpass. Utöver det så gick passet riktigt bra, härlig fokus idag ...


Nu ska jag grejja lite här hemma innan sängen, snart helg   

Av Helena Holm - 23 februari 2012 06:56

Nu du, sovit ut å vaknade faktiskt utav mig själv kvart i sex ... Härligt   Sitter å äter frulle å tittar på tv, Sverige har ju fått en liten prinssesa ... Efter jobbet blir det gymmet, axlar och biceps. Känner mig jättemör i armarna så får se om man får till nå kräm i dom ikväll. Men favoritpasset misslyckas sällan ...


Bild, ett år sedan !!


 


Dags å knalla, får se om Biffen tänker gå eller inte idag. Hade ju varit skönt med en uppfriskande morgonpromenad, men som sagt lilleman som bestämmer     


Ha en fin dag där ute å glöm inte att DU har huvudrollen i DITT liv!!

Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards