HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under april 2012

Av Helena Holm - 29 april 2012 11:07

Söndag, en vilodag som kanske inte riktigt enligt min mening innebär så mycket vila. Jag ska träna, sola och handla. Göra mina matlådor samt betala räkningar, en del måsten som sagt. Men nu till det roliga, en del träningstips. Tips på hur du ska göra för att få drömrumpan, detta är något jag kommer kämpa mig igenom, och vecka efter vecka får ni resultaten som vanligt. Som jag skrivit tidigare så måste jag lägga extra krut på detta för att den 1 Juni helt utan att skämmas lägga ut en helt normal kroppsbild på mig här i bloggen, bara tanken ger mig ångest men ju mera press jag har desto bättre enligt mig ...


Om vi nu ska fokusera på just rumpa och lår så är det basövningar som är viktigt, benpressar, knäböj, raka marklyft och fronts squats. Men om man som jag ska lägga extra krut och få resultat så får det bli en hel del kroppsövningar nu.


Här är en länk som ni kan få motivation och tips ifrån:


http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/mode/sofismode/article13940071.ab



Har du tidsbrist, familj eller obekväma arbetstider är detta ett smart sätt att träna hemma !!


Kändistränaren Tracy Anderson

 


Va inte rädd för att prova nya saker, förändra samt släpp gamla mönster. Får du inga resultat längre utav din träning så är det dags att förändra ditt sätt att träna. Men glöm inte att kosten är A och O ... Brukar tänka på att kroppen är som en bil, man vill väl inte ge sin bil fel bensin? om man nu skulle göra det kan man inte bry sig spec mycket om sin bil, samt hur länge tror du att din bil kommer hålla? Likaså så behöver din kropp som din bil, oljor samt vatten. Hur bra mår din bil av att bara få stå, den behöver oxå ut å "köras" i kroppens fall "tränas" Jag tror över lag att vi människor tar bättre hand om våran bil än om våran egen kropp ...


Kroppen är en fantastiskt maskin, det är helt otroligt hur kroppen påverkas av hur vi äter samt hur den fungerar. Bli vän med din kropp i stället för att straffa den, för det är det du gör om du inte tar hand om den.


Nu ska jag sätta fart, pöss   



Av Helena Holm - 28 april 2012 15:35

Haft lite ledigt nu och det är oftast då jag brukar träna som mest, men dessa dagar (2 dagar) har inte blitt nå alls tyvärr. Får se det som en liten viloperiod inför Maj månad, då är det full fokus på dom nya övningarna samt det nya kostupplägget. Vägningen i morse va ju ångestladdat, drack en heeeel del vatten igår för jag va ute å dansa några timmar igår så det gör nog sitt på vågen idag ... Morgonvikten visade på 67 kg, plus minus noll. Däremot så ångrar jag bittert att jag inte har mätt mina vader, börjar få en helt annan form på mina ben. Det gillas gillas gillas !! 1 cm minskning runt stuss, resten ligger på samma.


Vilken resa man gör, även om det inte är samma kiloantal för min del så kommer det ju märkas även på mig. Får höra av vänner/familj att det redan syns, det är fantastiskt roligt ...


 


Men 1 Juni kommer jag vara i mål, det tror både jag å min coach. Med allt det nya så känner jag på mig att det kommer bli bra. Annars kommer det bli bootcamp för min del och det vill jag undvika :-/


V 5

Vikt: 67 kg -0 kg

Totalt: -5,3 kg

Mage: 81 cm -0cm

Totalt: -8 cm

Midja: 69 cm -0 cm

Totalt: - 6 cm

Stuss: 98 cm -1 cm

Totalt: -5 cm

Lår 58,5 cm -0 cm

Totalt: 2,5 cm


Nästa vecka kommer jag dela med mig lite mera utav rump/lår och magövningar. Kommer även ge mera inblick i min "nya" kost. egentligen inte så mycket förändrat, mest mera att äta som sagt.


Ha en fin helg   



Av Helena Holm - 25 april 2012 22:21

Nu ska jag börja klämma in magövningar varannan dag, jag har ju kört cirkelträning med fokus på mina stora muskelgrupper. Axlar, rygg, rumpa, lår. Men nu ska även magen tränas, 2 övningar å 4 set, innan frukost eller före sista måltiden på kvällen. Jag har ju aldrig riktigt tränat min mage förut så ska bli kul å lägga extra krut på den. Jag har även fått en del nya övningar på lår och rumpa, det finns ju en oändlighet med övningar som man aldrig kört. Så nu kommer det bli riktigt roligt å jag ska ha den dära rumpan som jag har i huvudet. Jag har gett mig fanken på det, så hårdträning delux nu fan.


Vad skulle jag göra utan min coach?!




 


Mera fokus på hur kroppen känns och förändras nu än vikten. Eftersom jag höjer mitt matintag from Måndag så får vi se hur kroppen ter sig, jag hoppas på mera ork. Samtidigt som jag ska tappa fett, ska jag lägga på mig massa samt spara den massan jag har. Att ha en välsvaravad/sund kropp är det viktigaste målet ...


... Å så ett stort tack till alla som tagit sig tid att gratulera mig på min dag   




Av Helena Holm - 24 april 2012 22:15

Morgonens cirkelpass = Motivation sådär.


Men det blev ett riktigt bra pass, jag körde nu tyngre än vanligt och fokuserade på full kontakt. Så skönt att man kan vända sådär, dom bästa passen kör jag oftast när jag när jag är lite otaggad. Nytt i kosten nu då, jag har fått tillägg. Dvs jag kommer få äta mera, ååååå bär va med på schemat. Jag passar alltid på att äta det på min ätardag men nu får jag även äta det i veckorna. Nu kanske ni tycker jag e crazy, men med strikt kost får man sug efter allt möjligt och man blir lycklig av minsta lilla förändring. Ska bli spännande å sadla om nu, hoppas på bra resultat dom kommande veckorna.


I dag fyller min lilla Biffen hela tre år, tänk vad tiden går. Han fick sjömansbiff å massa godiiiiis    Innan jobbet fick det även bli en skogspromenad i solen, så underbart med värme.



   


Nä, nu laddar vi om å kör gärnet i morgon ...


... Natti   


“Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.”

Av Helena Holm - 22 april 2012 17:46

När fröken Holm kollar in kläder, naglar och hår så blir hon lite bananas. Jag e så sugen på å göra nå nytt med mina naglar, självklart ska dom fortfaramde vara långa. Men nån glittrig färg kanske. Kollar även på hårförlägningar, ja jag är emot det. Har gjort det 3 ggr å tycker håret blir förstört efter, men det är sjukt snyggt i vilket fall. När jag kollar in kläder så blir jag ännu mera bananas, haha så mycket jag vill ha nu till sommaren. Skönhetsinspiration på hög nivå här hemma, vill ha å vill ha ...


          


Nu e jag iaf laddad för en ny vecka, allt e klart. Börjar bli riktigt effektiv i köket oxå, gör i ordning massa lax, kycklig, torsk, kött å sen lägger det i frysen i färdiga portioner så är det bara till å ta fram när det behövs. Sparar mig en massa tid då jag e hemma så sent på kvällarna.


Handlat lite IGEN :-)


       



Nu får gasen vara i botten, vill/ska ha bra resultat på Lördag.


I kväll ska jag i säng tidigt, vill vara pigg i morgon. Så sista målet ska snart ner i magen å Biffen ska ut på promenix.


Natti   


"You never know how far you can go until you go."

Av Helena Holm - 22 april 2012 10:18

Jag längtar alltid till Lördagen, då jag får dubbla mitt matintag. I går på kvällen, längtade jag till Idag. Av ren vanesak så äter jag ganska så fort och genom dessa fyra veckor så måste min magsäck ha krymt. Portioner jag lätt kunde äta förut gör mig proppmätt, så pass mätt att jag känner mig gravid och kan knappt röra mig. Så nu ska det bli skönt att gå in på vecka fem på dieten och känna sig "lagom" mätt istället. Nästa Lördag ska jag verkligen tänka på detta, ont i magen på en ätardag e ingen hit.


Jag går in i vecka 5 med huvudet högt, jag e peppad och jag hoppas/tror att detta kommer bli en mycket bra vecka. Jag kommer verkligen få testa min hängivenhet till kosten i några dagar. Ska få besök och vi delar inte riktigt samma kost han å jag. Jag ska även åka på konferans med jobbet i två dagar i början på Maj, där kommer det bli riktigt klurigt. Har lyckats undvika att utsätta mig för fällor, men detta är inget jag kan avböja. Samtidigt så känns det lite spännande, jag kommer få stå på egna ben och välja utav det som bjuds som jag anser är mest fördelaktikt för min viktminskning. Intressant !!


MOTIVATION 


                     


Nu ska vi fånga dagen, träning och matlådor står högst på listan. Ska även hinna med en helrenovering utav mig själv, hemmaspa it is today. Eller nu ljög jag, Biffen står alltid högst på listan, såklart


Ha en fin Söndag



“Be miserable. Or motivate yourself. Whatever has to be done, it's always your choice.”


Av Helena Holm - 21 april 2012 14:47

Varje Fredag natt så sover jag skitdåligt, jag funderar, drömmer och tänker på vad vågen ska visa på Lördagen. Det e illa va? Haha. Vågen i morse visade iaf ett minus, tack för det. Även om det bara är ett litet minus så är det iaf inte plus som förra veckan. 0.5 kg e borta nu, hade iaf hoppats på ett kg. Men som sagt, jag går upp i vikt när jag har mens så nästa vecka hoppas jag på andra bättre resultat.


Vikt: 67 kg -0.5 kg

Totalt: -5,3 kg

Mage: 81 cm -1cm

Totalt: -8 cm

Midja: 69 cm -1 cm

Totalt: - 6 cm

Stuss: 99 cm -/+ 0 cm

Totalt: -5 cm

Lår 58,5 cm -/+ 0 cm

Totalt: 2,5 cm


 Resultatet på mina jeans då, som jag inte ens fått över låren på sju år. När jag började viktresan fick jag upp dom men det va så tajt att jag inte kunde röra mig i dom samt att jag inte fick igen dom.


Så såg det ut då:


      


Så här såg det ut idag, 4 veckor senare:


   


Det väller över, men jag får upp dom samt igen dom. Vilken seger, nu är nästa mål att dom inte ska sitta så tajt, dvs kunna använda dom utan att dom spricker :-P Skönt med framsteg, det är ju ett kvitto på att man gör någonting rätt. Det ger ju även en anledning till att fortsätta.


I morse blev det ett cirkelpass, det gick men så där riktigt riktigt på G som jag brukar vara va jag inte. Bara ladda om till ett nytt pass i morgon, ska se till att fylla på med massa energi i kroppen idag.


Ha en fin Lördag   



"Success trains, failure complaints"

Av Helena Holm - 18 april 2012 22:30

I dag har jag känt mig orkeslös och trött, jag brukar bli så när jag har min sk röda vecka. Har även pratat med coach å på Söndag kommer vi höja mitt matintag. Känns som kroppen spar på allt jag äter nu, händer inte så mycket på vågen. Och eftersom jag är så mycket aktiv, dvs går till jobb/gym/lämna Biffen så känns det som min kropp behöver mera energi. Låter kanske knasigt i dina öron, äta mer för att gå ner i vikt. Det är ofta man hör tjejer att dom inte går ner i vikt, det är för att dom äter för lite.


 


Det har varit behövligt med en vilodag från träningen, men imorgon går jag påt igen. Cirkelträning på morgonen innan jobbet. Det betyder, svett och .... pain.


Natti   


  


"I don’t stop when I’m tired. I only stop when I’m done"

Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards