HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under september 2013

Av Helena Holm - 27 september 2013 10:06

Tog min invägning idag ist då jag ska ha besök i helgen så kommer säkerligen inte riktigt följa maten till punkt och pricka, -800g den här veckan. Känns ändå okej, har inte haft så mycket tid till träningen och jag är i början på "kvinnans vecka" så känner mig mest svullen å vätskefylld. Även tappat 2 cm totalt denna vecka ...


Vecka 2:

Start: 70.2 NU: 67,8 -2,4 kg

Midja -3 cm

Arm 0 cm

Bröst -2 cm

Mage -4 cm

Stuss -1 cm

Lår -2 cm

Vad -1 cm


Brist på tid ger brist på tid i köket, har ätit väldigt vanligt den här veckan, inte hunnit göra några större projekt. Blir bättre kommande vecka när jag både hinner träna och göra mera varierad mat.


Men 8 kg skulle jag ner, 2,4 kg borta på 2 veckor. Dvs 5,6 kg kvar, det är en baggis   

 


Jag har dock något som gör mig lite arg, har alltid haft problem med mina knän men efter PT- utbildningen vart det värre. Kan vakna mitt i natten av att jag knappt kan sträcka ut benet för att det gör så ont, känns i benpressen, utfall, knäböjen. Jag som verkligen behöver köra mycket ben då det är mitt stora fokusområde att få ordning på, dum som man är så söker man inte hjälp heller. Envis som en åsna, eller kanske dum som en åsna?!


Lite nytt, Because i'm worth it   

Inte bara min kropp som får fokus, jag är en hejare på att fixa här hemma. Höstfint är i full gång här i min fina lya, love it.

Nytt till badrummet ...

Trevlig helg        

Av Helena Holm - 21 september 2013 10:17

Vilken supergrym morgon, å att solen tittar fram gör ju inte saken värre direkt. Men det grymmaste är ju resultatet av min viktnedgång, startvikten i Måndags var 70,2. Nu ligger den på 68.6 kg, så ett tapp på 1,6 kg är ju fan jävligt okej.

Har även tappat totalt 11 cm runt kroppen, jag kan inte annat än vara supernöjd och ser fram emot kommande veckor med god, hälsosam kost.

 


Startvikt 70,2 NU: 68,6 -1.6kg


Mått:

Midja: Start: 75 cmNU: 73 cm -2 cm

Armar: Start 30 cm NU: 30 cm +/- 0

Bröst: Start: 86 cm NU: 84 cm -2 cm

Mage: Start: 86cm NU: 83 cm -3 cm

Stuss: Start: 101 cm NU 100 cm -1 cm

Lår: Start: 62 cm NU: 60 cm -2 cm

Vad: Start: 39 cm NU: 38 cm - 1 cm


I dag ska jag fylla på med energi och äta mera, en sk påfyllnadsdag till att fylla på kroppens glykogendepåer ...

Av Helena Holm - 19 september 2013 21:36

Å idag är en sån där cp-dag som jag hade kunnat frossa i mig allt smaskens som jag tycker om, suget efter pannkaka gjorde sig påmind idag oxå. Svängde ihop proteinpannkakor å då var man ju nöjd.


2 Äggvitor

1 helt ägg

I skopa casein protein (helst vanilj, men jag hade päronsplitt å det va kanon.)

1,5 dl havregryn (fiber tog jag)


Klicka på kvarg eller som jag keso. Färska bär, eller lågkaloirsylt

*mymms*

 

Senare på kvällen sitter man på jobbet å snappar upp ordet pizza, å så gott det hade varit. Men med en "normal" middags kcal kvar så var det inte ens någon idé att ta sug till handling. Gjorde en omelett med champinjoner och tomat ist, va ju fan så gott.


Nej ni, jag kommer inte falla dit. Tanken stannar i huvudet, bara ställa sig i köket å prestera fram något som är minst lika gott men hundra ggr nyttigare. Rätt kul faktiskt, hur man kan labba med maten ...


See ya all


Av Helena Holm - 18 september 2013 20:26

Jag är verkligen inget fan utav broccoli, men jag vill gärna få i mig det då det är så pass nyttigt. Nu vet ju jag att jag sett en del som gjort broccolimos, fast med en hel del smör å grejjer i. Jag vill ha en enkel å nyttig som möjligt så jag hade i youghurt naturell istället, går minst lika bra med kvarg. Sen lite goa kryddor å vips ...

SÅ JÄVLA GOTT !


Jag gjorde en dubbel sats:


140 g Broccoli

50 g Milda naturell yoghurt

Krydda efter tycke å smak

Mixa till en mos


Jag hade lax till, laxen la jag i folie å krydda med citronpeppar, å in i ugnen. När laxen var klar så hade jag lite fetaost och citronmeliss på ...

Den andra halvan av broccolimoset rörde jag ihop med fullkornspasta, köttfärs å champinjoner. det va inte helt fel det heller...


Kan säga att äntligen så är magen på väg bort igen, det första som går bort på mig. Tydliga tecken ger mig mera motivation att köra ännu hårdare. Blev ett grymt pass med cirkelfys på gymmet idag, pressa mig själv så jag mådde illa. Men det är det klart värt, för allt jobb kommer ge resultat.

Dags att ladda om för morgondagens träning och mat, ska fundera vad  matlagningen ska bestå utav ...

Börjar fan bli king på mat     



Av Helena Holm - 18 september 2013 09:52

Fy mig, jag skulle ju inte väga mig mitt i veckan. Men jag ör busig å ställde mig förväntansfullt på vågen iaf, 69,2. Startvikten i Måndags va 70,2, för er som kan räkna så visar det 1 kg minus.


Jag gör inget extremt, inget hokus pokus. Jag svälter mig inte, jag kan faktiskt säga att jag äter mera nu än vad jag har gjort. Jag har räknat ut hur mycket kcal jag ska ha i mig per dag, sen har gjort ett underskott på 1000 kcal för att gå ner 1 kg i veckan. Man får en otrolig insikt i vad man stoppar i munnen, jag äter rätt mat helt enkelt.


Gårdagens lunch: Fitnessbiffar med potatis i ugn och grönsaker

Så här kan en frukost se ut: ...  Gröt m fiberhavregryn, keso, kiwi, vindruvor, pumpakärnor, gojibär

 

Finns otroligt mycket man själv kan påverka istället för att köpa färdigt hela tiden, jag gör egna enkla lösningar för att byta ut och komma ner i kcal samt få i mig mera nyttigt.


Ska bli spännande å se om det hinner hända nå mera till på Fredag   


Vill du ha hjälp med kosten? Kontakta mig: holmhelena80@hotmail.com



Av Helena Holm - 17 september 2013 21:35

Alltid spännande å testa nya saker å stoppa i sig, har gjort proteinbars här ikväll. Egentligen så gjorde jag igår oxå men råkade ha för mycket vatten så det blev bara kladd. I dag blev det perfekt, så here we go ...


Du behöver:


100 g Protein

100 g Havregryn

20 g Jordnötssmör

Vatten

Mandelflarn


Blanda ihop, vatten tillsätter du tills det blir en hård massa. Forma till bars (ca 5-6 st) Rulla i mandelflarn och lägg dom i frysen ca 30 min, ha dom sedan i kylen.


 


Välj valfritt protein, jag körde på Chokladfudge från Steel Nutrition och det vart faktiskt sjukt gott. Jag valde ett fiberhavregryn men går lika bra med vanligt. Jordnötssmör kör jag alltid på Green choice då den är bland dom bättre.


 


Man kan tillsätta i stort sett vad som helst, nötter å bär är ju inte så dumt, rulla även i kokosflarn?! Men dessa ovan är perfekt att ta efter ett hårt träningspass.


Nästa gång ska jag köra på vaniljprotein och ha i färska hallon   


Då är det väl dags att städa undan i köket å lägga tid och energi på mina killar Tyson och Biffen    

Av Helena Holm - 16 september 2013 21:28

Den här dagen var ju intressant, har bokfört minsta lilla bit jag stoppat i munnen å resultatet är ju minst sagt lite förvirrande. Jag är en jävel på att få i mig protein genom maten (kom upp i det tvådubbla), jag äter för lite kolhydrater. Lyckades nätt å jämt komma upp i den fettmängd jag skulle komma upp till, får ju äta hur mycket som helst, detta fick mig även att föstå att jag äter på tok för lite och fel med dessa näringsämnen.


 


Ska försöka att inte väga mig mer än 1 gång i veckan ...


Startvikt idag: 70,2


Cirkelfys på gymmet idag   


     

 I´d rather be fit and healthy than skinny and hungry


Nu ska jag götta ner mig i soffan å pussa på mina fina killar, kika in i morgon om du är nyfiken på å göra superenkla goda proteinbars ...


Av Helena Holm - 15 september 2013 16:47

Fastnade i recept-träsket här på nätet, jag letar nytändning och inspiration till god, enkel och nyttig mat. Kan ju inte bara leva på kesoplättar, jag gillar variation. Sugit åt mig av en del som jag tycker verkar gott och enkelt, ja allt ska vara enkelt för mig då jag inte är någon direkt köksfantast, lagom är bäst i detta fall. Även varit å handlat idag, fyllt på med olika nyttigheter.


 


Klickade glatt in på Gymgrossisten idag oxå, jag måste ju ha lite nya kläder och nyttiga livsmedel nu jue ...  


Så i morgon är dagen D, känns skönt och är riktigt glad att jag äntligen har funnit lusten att ta tag i detta igen. Jag vet att min stösta kamp kommer bli läsken, jag är Pepsi Max torsk big time. Men nu får det bli kolsyrat vatten här hemma, läsk får intas på Lördagar, men absolut inte 1,5 l ...


Gårdagens middag ute, ingen fitness här inte ...

 

Junk food you´ve wanted for an hour VERSUS the body you´ve wanted for years.

YOU CHOOSE

  

Lagt upp träningen i form utav cirkelfys med aktiv övning emellan, funkade så bra sist så varför bryta ett vinnande koncept. Däremot har jag ändrat övningar å fräschat upp det hela. På vilodagar blir det aktiv vila, går mycket promenader.


Tar vikt och mått i morgon ...  



Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards