HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under mars 2012

Av Helena Holm - 31 mars 2012 13:27

I dag skuttade jag glatt till gymmet, javisst. Ställde klockan på 7 i morse. Fasiken va trött jag blir i hela kroppen av dessa cirkelpass, hoppa hopprep mellan övningarna va ingen baggis idag. Trasslade in mig å vingla, såg fan full ut. Tur man va själv på gymmet haha. Man blir totalt död och det finns inte en muskel som inte vaknat till liv, jäkligt skönt och inte minst givande å köra så här ...




I dag va det dagen D, innan gymmet fick jag ÄNTLIGEN ta mina mått och ställa mig på vågen. Visst har jag märkt att magen blitt mycket plattare men resten hade jag inte så stora förhoppningar på. Här kommer resultatet efter en veckas ny kost samt träning med hjälp av Bästaste PT Anders Hammarsten, hade aldrig klarat detta utan honom. Och mer kommer det bli ...   


Vikt: 68.7 -3.6 kg


Mått:


Mage 84 cm -5 cm


Midja: 70 cm -5 cm


Stuss: 99 cm -5 cm


Lår: 60 cm -1cm


Detta gör mig speechless, å det smarta med detta är att om jag väger mig samma dag som jag får äta dubbelt så mycket, så får jag en rejäl boost att välja nyttiga alternativ för att denna resa ska bli ännu bättre.


Efter träningen blev det: Lax, avocado, babyspenat å PASTA ... MUMS !!



Å nu blir det Dinkelpannkakor ...

... Med keso, färska hallon och blåbär


   


Nu är jag värd å götta mig framför en film, har hunnit massa måsten idag, pöss   

Av Helena Holm - 30 mars 2012 21:32

Fredag = Fredagsmys ... Eller?


Vanligtvis så köper jag med mig nå gott hem och slänger mig i soffan å myser. Det gjorde jag idag oxå, MEN jag köpte inte med mig någonting. Jag hade ju min mat redan klar i huvudet, kyckling, palsternacka å morot i ugn å vatten till de. Ännu en gång så får jag tanken i huvudet: Det är inte maten som gör Fredagsmyset, det är tänket all the way baby. Njuta av maten, javisst. men att äta för att bli lycklig finns det inget sunt i. Hur jävla lycklig e man om man inte trivs i sin kropp sen då?!


   


I morgon är det syndens dag, jag får äta dubbelt så mycket som på en veckodag. Även unna mig vin, alkoholen har jag lagt på hyllan. Kommer inte heller goffa i mig burgare å pizza. Jag e livrädd att misslyckas, jag vägrar. Så nu går hjärnan på högvarv, vad ska jag äta i morgon? Helt fria händer? Jag vet iaf en sak, å det får ni veta i morgon. Likaså kommer en uppdatering på min vikt och mina mått.


Vad har denna veckan gjort med min kropp?!   


Något som den här veckan har gjort är iaf att ändra mitt tänk !!


Puss   

Av Helena Holm - 29 mars 2012 20:39

Jag måste säga att allt flyter på bra nu, för bra kanske ?! Kosten går superbra, träningen oxå. Å för att inte tala om sömnen, det blir tidiga kvällar och jag e riktigt utvilad på morgonen. Känns som jag snabbt fått in en rutin å bättre blir det nästa vecka.

Ska göra alla 46258 matlådor på Söndag   Så jag slipper all tid i köket varje kväll, vill ju hinna slappa lite innan sängen oxå.


Varje Lördag kommer jag köra vägning å mått, har ju inte kunnat hålla mig från vikten dessa mornar men ska börja köra en dag i veckan. Pendlar en hel del i vikt nu.


Har fått frågan vad jag kör för kosttillskott just nu på detta kostupplägget, svaret e: NOTHING. Det enda jag tar en gång i veckan är omega 3. Mat mat mat, ingenting annat.


MOTIVATIONSPIC eller vad ?!


 



Nästa vecka ska jag köra cardion på gymmet, vill variera mig så mycket som möjligt. Kul å se folk oxå, inte många som morgontränar just nu eller ja inte i min ålder iaf. Det är betydligt äldre på gymmet på morgonen.


Nu fortsätter vi kämpa, för annars kommer vi ingen vart. Ge er fan på att ta er ditt ni vill bara å känner ni er svag i ett ögonblick så ta in sånt som gör er motiverad. Kan vara vad som helst, en blogg du läser. En vän som gör framsteg eller vad som.

Min motivation kommer all the way från Larissa Reis   


Puss å natti   

Av Helena Holm - 28 mars 2012 21:00

Att vakna upp och ha en kroppsvikt på 68.8 (72.3 i Söndags) kändes rätt skönt i morse, även om det bara är vätska som lämnat kroppen så är det ett steg i helt rätt riktning. Dagen har även fungerat utan problem, ingen huvudvärk. Tror vi hittade lösningen, jag dricker alltid en kopp te till frukost. Och voila, gjorde det i morse och ingen huvudvärk, så nu fortsätter vi så. Sötsugen finns såklart, men det är så minimalt så detta känns lätt.

Bara jag slipper huvudvärken så kan jag utan problem leva så här   



 



Idag har jag ätiti väldigt blandat, torsk med chillikeso och jordnötter. Till det fick jag en 33 cl Coca cola, lycka. Ett annat mål bestod utav kyckling, potatis och palsternacka i ugn. Det målet såg jag inte fram emot, men det va fan det godaste. Så 5 mål om dagen, jag äter olika varje dag och varje mål, det är spännande å se hur man kan kombinera dessa olika smaker.


Haft så mycket energi idag, känner mig jättepigg och det har märkts på jobbet idag ...

... Nu kör vi, detta e precis vad jag behöver   


Puss å Natti   


Av Helena Holm - 27 mars 2012 20:38

Den här dagen har ju varit rent ut sagt piss, sockersuget e på G kan man säga.

Lite mollnande huvudvärk och orkeslös, att jag i natt även drömde att jag skulle äta godis idag

gjorde ju saken inte lustigare.  

Men saken e den att om jag nu skulle ge vika nu så står jag på ruta ett igen och där tänker

jag inte hamna igen, för då får jag börja om igen och det har jag ingen lust med.


 


Jag tar dag för dag å jag e jävligt envis så detta ska bara gå. Skönt oxå att veta att jag får unna

mig annat dag sju.


I morgon e det dags för cirkelpass igen, det va ju inte nådigt jobbigt.

Svettas som en gris och jag känner verkligen i hela kroppen att jag lever.

Kör 11 övningar för dom stora musklegrupperna utan vila, hopprep då i mellan.

Sen kör jag så 4 ggr, detta ska max ta en timma.


Min bibel (H&M katalogen) ska gå varm till

sommaren, nya sommarkläder och

... Förhoppningsvis några storlekar mindre   

 

 

DET ÄR VÄRT DET !!

 

Puss   

Av Helena Holm - 26 mars 2012 20:51

På en dag har jag märkt vilka vanor jag har, dåliga dvs. Nu får jag ju inte göra dom längre, men va på väg flera ggr helt automatiskt utan att ens tänka på det. Första dagen har gått bra, jag får äta mycket. Nästan för mycket, men det räcker inte för kroppen. För den skriker efter annat, sånt som jag skämt bort den med. Cola Zero, en utav mina största laster. Nu är det inplanerat i mitt matschema, EN COCA COLA LIGHT 33 CL PÅ HELA VECKAN, haha galet.

Men jag gillar ju denna utmaning å jag kommer absolut INTE ge vika   


    


I dag började jag faktiskt med cardiopass, jag kände inte för att trängas på gymmet å försöka köra cirkelpass, utan tar det i morgon bitti. Har varit ute och sprungit, hade även backträning. Ja, det är fan inte det skönaste jag vet. men satan vilken bra träning det är.

Tur att ingen såg mig   


    


Så här kommer mina mått:


Vikten låg ju på 72,3


Mage 89 cm

Midjan: 75cm

Stuss: 104 cm

Lår 61 cm



Nu ska jag gå ut med Biffen sen sova, jag ska upp tidigt som sagt och jag tänker inte slarva med sömnen. I natt drömde jag faktiskt hur mycket som helst om mitt kostupplägg haha, känns som jag har lite å ta igen. Ska även grejja med maten i morgon igen, det är mycket olika grejer å hålla reda på nu. Men jag gillart, man får otroligt koll på vad man stoppar i sig och det gör mig bara mera motiverad ...


Natti   

Av Helena Holm - 25 mars 2012 22:31

Kom precis in efter en timmas promenad med Biffen, otroligt seg dag så kände att jag måste ut å få luft. Kvällen har spenderats i köket (Här krävs planering), morgondagens matlådor har grejats så ... Ja i morgon blir dag nummer ett på allt det nya med kosten och träningen. Vikten ligger nu på 72.3, måtten lägger jag in in i morgon.



 



Nu ska jag hoppa i säng, känner mig inte riktigt 100 i kroppen så behöver all sömn jag kan få för att vakna å ge 110% på allt i morgon.


Natti   

Av Helena Holm - 24 mars 2012 14:13

I dag vaknade jag innan dig, det kan jag lova   

06.15, precis den tiden jag går upp på vardagar. Passade på å storstäda så va klar 07.30

Sen har fröken Holm, storhandlat, tvättat å betalat räkningar. *pust*


Storhandlat allt jag behöver till min nya kost, det va en pärs å hitta vissa saker och fast jag varit in i tre affärer så saknas det fortfarande 3 varor. Men det fixar vi imorgon. Känns galet att kyl, frys å skåp e fyllt med

nyttiga gosaker.


Till och med det här:


 


Haha, ja det ni. Tänka att få ta några rutor choklad till frulle.

Mörk choklad är ingen hit för mig dock, men jag får lära mig. Det finns ju ett syfte med allt jag ska äta, jag tänker som sagt ge 100% för att lyckas, så klaga det får jag göra i graven.


KÖTT   


 



Nä dags för helrenovering av mig själv, utgång i kväll med några utav mina fina vänner.

Ska nog hinna sova nån timme innan oxå.


Puss   

Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Translate


Skapa flashcards