HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under maj 2012

Av Helena Holm - 31 maj 2012 12:08

I går va det ju den sk. Bär och fruktdagen, jag vart lite vimsig i bollen på morgonen. Kändes som kroppen undrade vart all mat tagit vägen, men efter ett tag så kändes det bara bra. Jag trodde jag skulle bli lite piggare men märkte inte så mycket skillnad.


Men vart märktes det skillnad då? Jag känner mig otroligt mycket mera tight i kroppen, på magen märks det mest. Lätt, jag känner mig mycket lättare. Nästan tom på nå sätt?! Försökte mig på lite bilder ...


     



Jag är otroligt glad att jag kommit så här långt, för varje dag som går så känner jag mig lite mera bekväm med mig själv.

Dock har jag många kilon kvar innan det är dags att ropa hurra men jag e på G   


Tack bästa PT, Anders Hammarsten. Det är inte dumt att ta hjälp när man behöver det, bästa beslutet jag tagit. Det har gått upp å ner men över lag så har det ju gått bra, att ha nån som hela tiden kommer med lösningar och förslag när inte allt går som det ska så kan man inte ge upp. jag är otroligt tacksam att få otrolig kunskap och pepp från någon som verkligen bryr sig.


Nu ska det grejjas här hemma, håller även på att fixa en ny hemsida där det kommer samlas en del. Min blogg, bilder mm.


Puss   

Av Helena Holm - 29 maj 2012 11:20

Tog en vilodag idag, släpat efter med sömnen å jag känner direkt när kroppen säger nej. Jag får nämligen ont i halsen, det brukar gå över om jag bromsar in å vilar en dag. Då är det bara till å köra 110% i morgon igen, glöm/strunta aldrig i att lyssna på din kropp. Jag har verkligen lärt mig det och nu är jag inte sjuk lika ofta, hellre en vilodag än en veckans sjukdom utan någon träning alls.



    


Jag ska iaf ut på skogspromenad med Biffen innan jobbet, det e ju våran Tisdagstradition   


Ha en fin Tisdag    



Av Helena Holm - 27 maj 2012 21:54

Swiiiiiisch så e helgen slut, men vilken lyckad helg jag haft. I går va det så mysigt med räkfrossa å schlager med mina goa vänner. Jag sa ju att Loreen ägde BIG TIME. Helt jävla grymt !! Sen drog vi ut å känslan när man går ut från krogen kl 03 å det är ljust e ju galet. Inget ovanligt att folk får mera energi när det är ljusare på kvällar och mornar, jag påverkas otroligt mycket.


 


Gårdagens outfit

       


I dag har jag firat mamma mu på mors dag, har även städat undan alla spår utav festen. Matkådorna är fixade och träningsväskan packad. Det e bara ge gärnet denna vecka oxå ...

 ... Ja, allt e precis som det ska vara på en Söndag   


Nu blir det film innan det e dags att ta igen en hel del massa sömn, fast skulle iof behöva minst en vecka till det ...


... Natti   

Av Helena Holm - 26 maj 2012 17:10

Detta är första gången på hela denna dag som jag sitter ner och chillar lite, puh säger jag bara. Å en liten stunds bloggande får det bli sen är det full rulle igen.  I dag är det ju resultatsdag, nu händer det grejjer :-)



Ja som ni ser här nedan så har jag tappat 1.4 kg denna veckan, nästan 3 kg på 2 veckor. Känns riktigt riktigt skönt, nu är jag bara 2 kg i från mitt första mål som var 65 kg. Min sk. trivselvikt. har även tappat i mått denna vecka, 2 cm mage, 1 cm midja, lår 2 cm. Stuss står fortfarande på 99 cm.



V.9

Vikt: 67 kg - 1.4 kg

Totalt: -5.3kg

Mage 80 cm - 2 cm

Totalt: - 9 cm

Midjan: 70 cm - 1 cm

Totalt: - 5 cm

Stuss: 99 cm - 0 cm

Totalt: 5 cm

Lår 59 cm - 2 cm

Totalt: - 2 cm


Med detta i fatet så var träningen extra rolig idag, blev ett härligt styrkepass.


 


Så vad har hänt mera då förutom en hel del träning, igår blev det lite nya kläder. Det va ju inte alls meningen, men va mycket snyggt som kommer nu till sommaren. Å nu när man kan ha ännu mindre storlekar så känns det ju ännu roligare å shoppa nytt.


 


I dag har det ju som jag skrev varit full rulle, men ack så skoj. Har tingat denna sötnosen nu, han kommer heta Boss och komma till mig å Biffen i Juni i samband med min semester, Han va så himla mysig och jag tror att han och Biffen kommer få det riktigt roligt tillsammans. Just nu så brydde sig inte Biffen så mycket, en jobbig fjant kommer han säkert tycka. Men sen så, när Boss blir äldre, då kommer det hända grejjer :-)


 


 


Nä, dags å göra sig i ordning för kvällens baravader. Här blir det räkfrossa med goa vänner å schalger. Heja heja Loreen, sen utgång ... Grrrr


Pöss  

Av Helena Holm - 23 maj 2012 23:33

Jag borde inte sitta uppe just nu, men kastar in ett kort litet inlägg. Gick upp tidigt i morse å traska till gymmet, guldpass. Blir så där äckligt jävla glad när jag får till dessa pass och man känner att allt bara flyter på. Vågen fortsätter visa minus och man e så där aptrött på kvällen, det är för mig lycka. I morgon slänger jag mig in på mitt andra gym å kör cardio, det kommer bli fina resultat nästa vecka ...



   


 


 


Nu måste jag hoppa i säng, asmycket å göra på jobbet i morgon å det gillar fröken Holm ...


... Natti

Av Helena Holm - 22 maj 2012 22:45

Jag e superdupernöjd med mina naglar, gick som sagt till en ny salong idag vid namn Perfectly Polished. Hanna som har den, är superduktig och jag kommer garanterat fortsätta gå där. Kolla gärna in hemsidan å ta del av kampanjer samt mera info, hon sätter nämligen i löshår oxå:  http://www.perfectlypolished.se/


Före och efter,  totalt katastrof då jag slarvat med å ta hand om naglarna denna månad ...


      


Men nu har jag köpt lite nya nageloljor hos Hanna, så här ska skötas naglar morgon å kväll !!


 


Inte nog med fina naglar, vi började prata hundar oxå å vips så blev det att jag såklart ville ha en till (hennes mamma föder upp). Jag har tänkt tanken länge men det har inte lagt så stor möda på att leta efter en liten going ... På Lördag ska jag å Biffen titta på den söta lille killen ...


 


Vilodag idag ... Har iaf fått motion samt magövningarna i morse. I morgon blir det iaf gymmet tiiiidigt innan jobbet, längtar faktiskt. Jag mår så bra av att träna så här mycket å regelbundet.

Massa massa lyckokänslor som snurrar runt i kroppen min    


Nu intar jag sängen så morgondagen kommer fortare ...


... Natti   


Av Helena Holm - 22 maj 2012 09:34

Över 8 timmars sömn å jag mår riktigt grejt, inte ens en patrull med kastrullock hade väckt mig i natt. Har precis tränat magen å mumsar nu i mig frulle. Jag har ju vilodag men magövningarna varannan dag hoppar jag alltså inte över. Jag börjar faktiskt gilla min mage nu, den e gosig  ... Men ännu gosigare ska den allt bli, målet i absolut inte att få rutor på magen. Utan en platt å fin mage med fina linjer.


 

Nu måste jag lägga in en högre växel, ska som sagt fixa naglarna å det blir en långpromenad med Biffen dit. Sen blir det till å jobba hela kvällen, späckat schema kan man säga ...

 

Ha en fin Tisdag   

Av Helena Holm - 21 maj 2012 22:10

Fasiken va effektiv man blir när man har många måste å kommer hem sen på kvällen, på cirka en timma har jag svängt ihop morgondagens å Onsdagens matlådor. Har duschat å sitter här nu med tandblekning i hela käften. Eftersom många av mina måltider är återkommande så gör jag alltid i ordning dom stora delarna en gång i veckan å har i frysen/kylen. Dvs en hel kycklingpåse, en hel torsk, en hel förpackning lax. Annars skulle jag fan inte hinna gör mina lådor, det blir mycket plock ändå ... 

Men nu e allt iaf klart    


I dag har det varit riktigt ös på träningen, 2x 45 min promenader och 45 min cardio på gymmet (löpning och pw). Maten har suttit som en smäck och jag e riktigt belåten att allt gått så bra. Mindre bra är fortfarande min träningsvärk, seriöst ser faktiskt riktigt illa ut när jag går ...


... Har även sola efter träningen   


Nu kanske ni tror när ni läser detta att jag varit ledig idag?! ICKE, jag jobbar heltid men jag planerar och har viljan att få detta att funka ...


       


I dag blev en plåtning inbokad, den 30e Juni närmare bestämt. Då ska min kropp vara helt klar, så ligga på latsidan finns inte ens på kartan hos fröken Holm. Ska bli superkul då det va ett tag sedan, har haft kroppen som prio ett ...


Men då kommer jag vara redo ...    


Nä fan nu ska jag ta Biffen under armen å slänga oss i säng, jag e sjukt trött och behöver mina timmars sömn. Viktigt, viktigt ... I morgon blir det bara en promenad, ska ta lite vila då jag har nageltid hos en ny tjej, spännande å se vad hon kan åstakomma ...


Sweet dreams   

Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards