HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under mars 2012

Av Helena Holm - 8 mars 2012 13:35

Nu glider vi in på eftermiddag, har hunnit en del idag på förmiddagen:


Naglarna fixade, tack bästa Ulrika på Malins hudvård & Spa.


 


Solat mig lite brunare å fräschare, tack Solpalatset.

Det får ni ingen bild på :-)

  


Köpt ett supergott nybakt bröd: Äppel och dinkelbröd, mums


 


Sommar är jordgubbar, längtar tills dom svenska kommer och sätter sprätt i munnen men tills dess har jag fått dille på utlänska, slinker ner några varje dag.


 


Nu väntar bara en massa måsten som att tvätta och städa(städa bränner allt kalorier de me :-)). Å mitt i allt ska jag klämma in cardio, jävligt tråkigt att det är typ storm ute. Blåser riktigt kallt, men jag ska ge mig ut iaf. Sitta hemma bränner man inget på, hoppas bara att min sega kropp vaknar till liv snart.

Ska nog stoppa i mig 2 st Steel Burn Max då finns det inget som stoppar mig   

 

 

 

Vi ses sen mina goingar   

Av Helena Holm - 7 mars 2012 22:25

Pratade med en fotograf idag, det är plåtningsdags. Det kommer vara i gymmiljö, så en tränings/glamour plåtning är i sikte nu till våren, detta betyder ju att jag måste sätta fart. Kroppen ska ju vara på topp och kläder/detaljer ska planeras, kläderna kanske tillomed ska sponsras?! Men jag gillart, en morot är aldrig fel. Så en högre växel ska läggas i, hur nu det ska gå till för jag kör ju redan på max. Det är väl egentligen kosten på helgerna som ska skötas snyggare, men nu kör vi å förhoppningsvis så har jag inget å skämmas för på plåtningsdagen ...


     


... Gymmet idag då såklart, biceps å axlar. Var riktigt pigg idag så orken tog lixom aldrig slut, även fast jag körde tungt. Men jag funkar lite så, när jag är så här satans motiverad så skulle jag kunna ställa in en säng på gymmet. Det flyter på så bra just nu, peppar peppar ta i trä ... Även promenerat ca 65 min, älskar å köra cardio. Så pass mycket att jag ska springa i morgon igen, det ska brännas nu hörni.



Lovade ju lite pics på mitt hår, dessa får duga

Klicka på bilderna om ni vill ha dom större !!



Puss   

Av Helena Holm - 6 mars 2012 22:53

3 timmar på Gossip Corner hos BÄSTA Jossan, jag e så rent ut sagt JÄVLA nöjd med mitt hår.

I stället för att bara bleka utväxten så sk. nyanserade hon mitt hår och resultatet blev åt det mera vita hållet. Alltså inga gula nyanser utan mera kallt. Passar mig mycket bättre och jag kommer fortsätta med det, känner mig som en ny fräsch Helena nu   


Bild kommer senare i veckan !!


Ska även testa REF:s nya shampo/Balsam, som är sulfanfri. Jag ska ha det bästa för mitt hår, vill man ha ett snyggt hår så får man se till å sköta det oxå.


 


Något som oxå är bra till håret är REVLON, i mitt fall nummer 1002. Det hjälper håret att hålla sig vitt. Fick även som tips idag att man kan ha det i torrt hår för det ger mera resultat. Den har jag alltid hemma, men fick fylla på lagret idag då min snart e slut ...


    


Å när jag ändå va i farten så köpte jag lite annat, brun utan sol tex. ALLTID bra å smörja in sig med när man inte hinner sola. I mitt fall kör jag med båda då jag HATAR att vara blek. E jag blek så e jag fet, ja ungefär så e mitt mogna tänk där   


Ska testa en ny denna gång, Hawaiian Tropic, luktar supergott. Blev lite mera smått å gott idag, bl.a en rouge. Det piggar alltid upp i ansiktet ...


    


Nu ska jag packa ner det sista för träningen i morgon, imorgon är det INTE vilodag ... Vilken lycka   

Av Helena Holm - 6 mars 2012 07:22

Go morgon alla fina där ute, hoppas ni sovit lika gött som jag. Dock har jag haft sendrag varje gång jag skulle ändra sovställning, det brukar betyda brist på någonting. Det är iaf inte på vätska så nått annat är det, brukar få så när jag har dansat mycket på krogen i högklackat oxå   Annars så är det bara lite träningsvärk i rygg och i insida lår som gör sig påmind, men ni vet ju ... Jag gillar träningsvärk !!



 


I dag hinns det tyvärr inte med någon träning, jag ska fixa håret, det e dags nu. Eller egentligen va det dags för över en månad sen. I bland hinner man inte riktigt med, men nu så ...


Men traska ska jag, 45 min med start typ nu ...Så ha en fin dag alla   

Av Helena Holm - 5 mars 2012 21:38

Jag säger bara endorfiner, sicken jävla kick jag får efter mina gympass. Ju mer jag tränar desto mera vill jag träna, det e ju oftast då jag blir sjuk så ska inte köra mera än jag orkar denna gång. Tung vecka, ja det gick ju helt okej. Rygg och triceps, känner mig inte spec stark i triceps längre, men formen e helt ok där. På tal om formen, nu börjar det synas att jag tränar på rätt bra. Kämpar som satan nu å jag hoppas att jag kommer vara i mitt livs form till nästa sommar, till denna sommar hinner jag inte nå mina långsiktiga mål men jag kommer iaf känna mig fräsch och ganska så nöjd   Har även blivit 90 min promenad idag, dom ger nog mera än vad jag tror !!


 


Förövrig idag så här jag fått mera träningsvärk, i insida lår. Det måste ha varit yogan, ska bli riktigt roligt att fortsätta med den nu när jag märker att även den ger mig ett kvitto på att jag aktiverat muskler som jag haft svårt att aktivera innan. Hela kroppen ska tränas, hela kroppen ska bli fin   


Försökte mig på en formbild här oxå, men det gick ju sådär. Dåligt ljus å dålig kamera e ju ingen vidare bra mix, får ta det i dagsljus ist.


Klockan tickar å jag ska upp tidigt i morgon så det e nog dags att stänga ner å sätta fart, min sömn ska ingen rubba på ... Puss   

Av Helena Holm - 5 mars 2012 07:21

God morgon, här e vi utvilade å pigga. Har lite träningsvärk i benen men inte så farligt, kanske kommer vara värre i morgon men jag tror att yogans stretching gjorde mycket nytta. Nu blir det en promenad på ca 45 min å efter jobbet ska det pumpas på gymmet, rygg och biceps. Ska även göra mig lite brun å fräsch, sola it is. Tung vecka, ska som sagt bli spännande å se om man e nå stark?! Bara ge gärnet, för mig är ju inte styrkan viktigast längre.


 

  


Nu tar vi vara på denna dag och kör hårt med eran träning, å har ni inte börjat träna ännu så kanske du ska börja denna dagen?!    


Puss på er   

Av Helena Holm - 4 mars 2012 17:45

40 minuters kämpande e avklarat, första gången jag springer sen gympan i skolan å det är ju många år sedan. Jag må säga att det gick bättre än vad jag trodde, jag sprang inte snabbt men jag gav inte upp. Bitvis va det dock halt så fick gåspringa där, men i det stora hela så har jag utmanat mig själv till max. Detta trodde jag aldrig, och detta kommer garanterat bli ett Söndagsnöje.


När jag kom hem så gick jag direkt på en promenad med Biffen, lika bra å passa på när kroppen e varm   


Jag har faktiskt testat en till helt ny grej idag, yoga. Det va ju inte så lätt som man nu trodde det skulle vara men riktigt skönt. Mycket stretching å fokus på balansen. Va bara 30 min, men efter den här dagen så räckte det gott å väl. Kommer helt klart bli flera pass även utav yogan, mycket roligt på G nu   


    


Nu ska jag njuta av kvällen, allt e fixat å klart och jag är mer än redo för en ny vecka. Jag e supernöjd att jag avslutade denna vecka med en hel del motion och jag har även skämt bort mig själv med en spadag. Känns som jag verkligen hoppat ut ur min bekvämlighetszon, detta kommer bli galet bra.



Sängen tidigt ikväll så man e pigg å glad in morgon, hoppas eran Söndag har varit minst lika bra som min ...


... Puss   

Av Helena Holm - 4 mars 2012 08:20

Starta dagen med en promenad med Biffen, wtf snö?! Vad hände med mitt fina vårväder, mitt härliga löparväder?! Aja, så länge det inte e halt så kommer jag ge mig ut. Har tagit 2 st STEEL Burn Max och ätit frukost, så nu väntar vi bara på att maten ska lägga sig i magen.


Här ser ni hur mina lår ser ut, mycket fett å ingen tydlig muskulatur. Den finns där under, å den ska fram.


Projekt lår & rumpa fortsätter ...   


 


Idag ska det göras storkok, ska faktiskt grejja ihop en nyttig kasslergryta (kassler är ett magert kött). Sen blir det lite annat smått och gott till veckans matlådor. Ju mindre komplicerat desto bättre för mig, är ju inte så jävla kul å laga mat i flera timmar på en Söndag, men det är helt klart värt de.


... Time to do my self ready ... 

Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards