HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under december 2014

Av Helena Holm - 29 december 2014 18:13

Hela min Fredag spenderades i stort sett i sängen, det va den tredje dagen på min förkylning och den var värst. Tur man har en omtänksam kille som alltid finns där, jag var har blivit så uppassad att jag är helt salig. Jag har blivit bombad med vitamindrinkar och med en massa mat, hade jag varit själv hemma så hade jag nog inte ätit någonting. Hundarna har fått sina promenader och jag har legat varmt å mysigt kvar i sängen.


En helt vanlig helgfrukost för oss här hemma haha

 

Mycket mat ger stor rumpa ... Vågar knappt mäta den nu!

 


På Lördagen var jag bättre så det var skönt å komma ut lite på kvällen, vi var ute å käkade och sen spelade vi biljard. Söndagen spenderades på IKEA och lite annat smått och gott.


Från dagens promenad med mina hundar, vackert!


 


Nu mår jag bättre men tar en xtra dags vila från gymmet, men ingen vila ifrån hemmet. Har gått och småpysslat hela dagen här hemma och även börjat plocka bort granen. Asmysigt när den kommer upp men eftersom jag tröttnar så fort så är det minst lika roligt när den plockas undan.


Mys här hemma ...

                

Nu lagas det massa mat till mig å killen så det blir snabba puckar att få i sig mat efter träningen på kvällarna. Min tur å skämma bort honom tycker jag.


I morgon blir det nog ett lätt armpass, jag måste ju komma tillbax och jag tror kroppen orkar. Vill verkligen inte sjukna om så ska vara försiktig.

 

Nu blir det till att fortsätta med mat å att småErnsta här hemma!

Av Helena Holm - 26 december 2014 07:25

Vilken kämpig jävla Jul, varit/är så jävla sjuk. Hostar, ont i halsen och täppt i näsan. Det va länge sedan jag va så här jävla dålig, KUL! har verkligen försökt att hänga med på allt men kroppen säger ifrån, har även jobbat astidigt varje morgon för att ha dagarna fria. 


 Julafton spenderades hemma hos min moster och hennes man, det var supermysigt 


Igår fick jag min julklapp av min kille, det här kommer bli galet kul. Velat testa så länge, att han ens kommer ihåg att jag sagt detta är ju fantastiskt ... Vi kommer göra detta tillsammas vilket känns tryggt, jag är extremt höjdrädd.


 


Vi har även varit på bio, det blev filmen Exodus. Den va inte bra, inte dålig heller men ... Har sett betydligt bättre och sämre. Sen blev jag ompysslad hemma, det blev en rejäl laddning av vitaminer från den här fruktsalladen.


 


Nu sitter jag på jobbet och är redo för att åka hem och gå på promenad med hundarna och sen ge älsklingen en rejäl frukost på sängen. Idag ska vi på middag med hans familj, det blir till å vila så jag orkar.


Jag är iaf glad att det är helg nu, ledig helg. Sen är det en veckas semester och jag hoppas att jag kan ta upp träningen då igen, för det här är inte roligt alls. 


Jaja, nu är jag iaf inte rödhårig längre ;-) Bästa Hanna från Salong Carma hon har fixat hon. Bild kommer när jag vaknat ur mitt koma. 


 

Av Helena Holm - 23 december 2014 23:45

 

Det gick ju galant med alla julklappar, vi åkte ner på stan och det gick riktigt fort å smidigt. Har även jobbat å suttit å tyckt synd om mig själv, lite bättre än i morse men forfarande dålig. Vi får se hur det blir med träningen under julen, är det något jag lärt mig så är det att inte börja träna för tidigt för då sjuknar jag alltid om. 


Ikväll har jag haft uppesittarkväll med min mamma, jag har slagit in alla klapparna och vi har ätit gott! Nu är det sovdags för det ska jobbas lite på gymmet imon innan det e dags å fira julafton!


Natti!



Av Helena Holm - 23 december 2014 08:43

    

Men hallå ... Idag har jag knappt någon röst kvar och är jättehängig! Jag som har så jävla mycket å göra idag, handla d sista och jobba. Ikväll är det uppesittarkväll oxå ... Jag får göra d bästa av situationen, blir aldrig bättre för att man deppar ner sig! 

 

 



Av Helena Holm - 22 december 2014 16:53

Den här helgen försvann i ett napps ...

Har tagit hand om en sjukling och vi har ätit frukostbuffé. Igår var vi på middag hos min mamma, blev lite julshopping på Lördagen oxå. En chill helg utan träning!


Förrätten


 


I Lördags var jag hos Hanna på Salong Carma och fixade fransar, inte gjort det på ett år. Nu har det kommit lite nya varianter som Volym, det är så grymt snyggt. Så jävla soft å slippa sminka sig!


     


Idag vaknade jag med halsont, kanske inte så konstigt när man varit med en sjuk kille hela helgen. En släng av feber kom oxå. Men åt en mysfrukost innan jobbet så efter den var jag iaf liiite piggare. Men det är så typiskt att jag alltid blir småsjuk över julen. Jag som ska jobba lite timmar här å där oxå. Aja, jag har iaf snart en veckas semester å då ska det tränas och vilas i mängder.


 


Efter några timmars jobb i morse så åkte jag till Hanna igen och fixade naglarna, nu slipper jag skämmas. Fransk manikyr fick det bli!


 


Nu är jag på jobbet och väntar på hemgång, ska bli skönt å komma hem å ta en dusch å sätta på sig myskläder och raggisar. Ska småpyssla lite å ladda inför morgondagen då det ska jobbas och sen brottas i affärer för å köpa dom sista julklapparna. Jag har dock den bästa julklappen och det är mina fina pojkar.


     

Trevlig kväll!


Av Helena Holm - 19 december 2014 17:59

Rygg idag, tycker jag försöker få kontakt men det är riktigt svårt. Jag måste pilla å ändra för å känna någonting. Men till slut så. Körde så hårt att min träningstopp gick sönder, det ni haha. Rygg har varit en favorit att träna men det var nog mycket för att jag verkligen hade ett mål å få ryggen att bli bra då. Nu kör jag det för att jag måste, jag fick lite nytändning när jag köre på Delta i Sthlm men den riktiga gnista försvann. Jag är en arm och axeltjej, jag förespråkar discopass haha. Skämt och sido, jag kör allt hela kroppen.


 


Idag har jag även hunnit med julfika på jobbet, sola å jobbat både fm å kväll nu ... 

Nästa vecka är fylld men massa julklappar till mig själv, nya fina naglar bl.a och i morgon ska jag göra fransar hos bästa Hanna på Salong Carma ... Håret ska få sig en omgång snart å ja det känns lite som en uppfräschning som kommer lägligt till det nya året. 


Jag har blivit Noccotorsk .... 


 


 

Å nu är det äntligen helg, som jag längtat å få massa tid med killen. Vi har det så fullproppat på veckodagarna att det inte blir mycket till å umgås, vi försöker dock. Men helgerna ... ååååå så mysiga! Men ikväll blir det behövlig egentid tills älsklingen kommer hem å kryper ner i sängen.

 

Nu tar jag helg, ÄNTLIGEN!


Av Helena Holm - 19 december 2014 17:26

Illamåendet efter benpasset har lagt sig och jag är nöjd. Det blev en hel del benspark och hacklift så känner mig riktigt jävla mör i låren nu. Finns sällan något skönare å plugga in lurarna med skön musik å kötta ett riktigt hårt pass.

 

 

 

Sen är alla olika men jag har svårt att få till den där riktiga gnistan utan bra musik, jag är inte någon som vill gå å småprata å lyssna på allas skrammel. Jag vill gå in i min värld ”Helenas värld” Just nu är det mycketHardstyle som dunkar fritt i lurarna! Hipp hopp/RnB och hårdrock funkar oxå, musiknörd över lag så ibland blir det en salig blandning.

 

I morgon blir det ett ryggpass   

 


Har tränat mig riktigt bra i ryggen, nej inte musklemässigt utan från skolios. Även haft mycket problem i korsryggen och det kommer titt som tätt men över lag så funkar det bra. Det var även den största delen till att jag började träna styketräning,  och i början kunde jag knappt lyfta den lättaste vikten utan att ryggen låste sig. Men jag gav inte upp och nu är den som ny, fast begagnad   

Trevlig Kväll!

 

 

Av Helena Holm - 19 december 2014 17:24

Nu har jag jobbat några timmar så det är hög tid att fylla på i magen innan det är dags för benpass nummer två denna veckan, jag behöver verkligen få fram framsida lår så det är ett projekt jag tagit tag i nu! Sen blir det full rulle hem och släppa ut hundarna i SNÖN, mina lyckopiller kommer bli så glada. Dom älskar snö! Äntligen, första julkänslan. Jag vill bara springa hem å julErnsta hela jävla lägenheten!



Dagen e fullspäckad för sen är det storstädning som gäller, städar alltid så det är fint till helgen för då vill jag bara ha kul å umgås med nära å kära. Sen jobb några timmar till, puh … Men ikväll ska jag tvinga killen å titta på Ernst med mig så det blir ett mysigt avslut iaf!

Eftersom jag i nuläget lagt upp ben tre gånger i veckan (kommer köra så en period) så vill jag variera mina övningar så mycket det bara går, jag anpassar även för hur min knäsituation känns (en skada från en olycka) Men över lag kör jag mycket knäböj, benpress och utfall. Benspark samt kickbacks. Kör även Hip Thurst och sumo squats … Det finns fler men dessa är några godingar! Eller godingar, ska sanningen fram så hatar jag å köra ben, jag har alltid  ångest innan och mår apa efter. Jag tycker det är astråkigt, men eftersom jag ska börja fokusera på å plocka fram musklerna mera så känns det lite roligare nu iaf!


 



Nej nu är det dags å KÖTTA!


Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards