HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under februari 2012

Av Helena Holm - 22 februari 2012 20:40

... Eller dum jävel? Har ju en liten hund som STREJKAR när det är slask å regn ute, när jag hämtade honom efter träningen trodde jag att det bara skulle va till å knalla hem som vanligt (drömtänk)... ICKE, han stod bara helt still. Gick inte å rubba, å en hund på 2.8 kg må inte vara mycket men å stå å dra i kopplet är lönslöst. Träningsvärk i både rygg och armar + en tung träningsväska  OCH precis kört ett benpass tar jag Biffen i famnen i REGN å börja gå. Lätt som en plätt, NOT ... 2.8 kg blir fan tungt efter ett tag, jag lovar. 45 min blev detta underbara träningspass i utthållighet    Så här i efterhand så lovar jag mig själv att det blir bussen när Biffen strejkar nästa gång, vilket kommer säkert bli redan i morgon om vädret håller i sig ... Aja, skam den som ger sig, jag e ju som sagt jävligt envis (dum)


Nu äre mys under filten för hans del ...


 


Ben, rumpa & mage idag. Gick bra med tanke på att jag kört fitnesspass med fokus på rumpa å lår, både i Söndags å i Måndags. Känner mig en aningen mör i benen men även i rygg å armar ... Ja i stort sett hela kroppen   



Har lovat mig själv att det ska bli sängen tidigt därav denna korta uppdatering ...


Natti   

Av Helena Holm - 21 februari 2012 20:53

Färdigtränad, å det va så nära att jag strunta i träningen idag. Trött å eländig efter jobbet, men tog tag i mig själv å körde iaf. Det va ju tur de, gick ju riktigt bra. Man ska inte hålla på å tänka att man e trött, man ska göra det man ska bara ... Rygg och triceps fick iaf sig en genomgång idag, har även fått in två kortare promenader, till jobbet ca 30 min och hem med Biffen 45 min.

Vardagsmotion när den är som bäst ...   


  



Nu e det dags att fylla på kosttillskottsföråddet, jag vill ju ge mina muskler en välbehövlig dos. EAA blir det ju såklart, min e ju snart slut ... Ska kika på lite annat smått och gott oxå   Motivationshöjare om något, nästan nästan roligare än å shoppa kläder...


Pöss   

Av Helena Holm - 20 februari 2012 09:42

I dag kastas schemat om lite, jag jobbar em/kväll ... Så denna Måndag kommer se ut som mina Tisdagar gör. Dvs inget gym utan bara motion, kommer köra ett fitnesspass 45 min och det blir en långpromenad i skogen ca 60 min, sen hemgång från jobbet ca 30 min. Jag längtar till fitnesspasset, just för att mina vader gör så ont ont ont. Å vad är inte bättre för träningsvärken än att mjuka upp å köra igen?!   


  


Ja då sparkar vi igång denna nya vecka, vi ses på gymmet?!   Kämpa på där ute å ge aldrig aldrig upp, det är normalt att komma i svackor men det viktigaste är att du inte ger upp och lägger av. Kämpa för dina mål, kämpa för dig själv och gå den vägen som gör att du mår som bäst ...


Av Helena Holm - 19 februari 2012 16:50

I dag insåg jag en sak, jag visste att jag hade dålig kondis men att det va så här illa ... Körde ett sk. fitnesspass på 45 min idag med fokus på lår och rumpa, det innehåller en del karatesparkar, kroppsövningar å en hel del kondition. Svetten rent utav sprutade, jag fick tvinga mig själv att inte ge upp .. Men efter ca 20 min släppte den värsta spärren, jag ville bara fortsätta å fortsätta ... Nu har jag grymt ont i mina vader dock, hur gick det till?!


 


Detta ska jag köra minst en gång i veckan, jag är inte alls van vid detta å jag tror att det kommer bli nyttigt för min kropp och konsdis. Ska jag börja löpträna till våren så måste jag ju se till att orka det oxå  


Efter passet blev det 45 min promenad ute i halkan , superskönt att svettas ut all skit och sen ta ett härligt bad å bara njuta. Bästa belöningen man kan få, självklart oxå att man känner man sig så enormt nöjd att man inte gav upp ... Så 90 min motion blev det idag, det är mycket bättre än ingenting ...


Söndagen börjar bli kväller å nu ska det grejas i köket, matlådor ska fixas till den nya veckan.

Ordning å reda här vettu   

Av Helena Holm - 18 februari 2012 09:47

2x45 = 90 min promenad och 50 min cardio igår, jag krämade ut det sista jag hade kvar i kroppen för igår va jag totalt sänkt. Men det va igår de, nu är det helg å min kropp ska få vila så den kan ge allt nästa vecka igen. Jag är supernöjd hur veckan har varit, känner att jag verkligen har tagit ut mig på mina styrkepass och jag e glad att mina promenader är i full gång igen efter en del strejk från min hund (Han gillar INTE att gå i slask) Ska försöka hålla mig från gymmet nu i helgen, men promenader med Biffen ska det allt bli   


     

Maten, min stora stora fasa ... Går riktigt bra nu, matlådor hjälper mig att fokusera på bra kost. Märker det på kroppen oxå, piggare och 4 kg lättare. Man behöver inte kraftigt dieta för att gå ner, utan bra kost och mycket motion är nyckeln till att må bra och minska på vågen. (Nu beror det ju självklart på vad man har för mål) Men som ni läst förut så e ju mitt mål att få en sundare och finare kropp, därför kör jag det på lång sikt så jag inte pendlar upp å ner i vikt och att inte ens tänka på att man tappar i vikt är ju helt underbart.


Kan låta lite men på 2 år har jag tappat ca 12 kg, men som sagt styrketräningen ger muskler så vikten e inget jag fokuserar på så mycket. Jag har också lyckats stärka min trasiga rygg och min hållning känns mycket bättre ...


...  All heder till dom som motionerar sig till en lättare kropp, men jag tycker att styrketräningen är otroligt viktigt också. Viktigt att bygga upp sin kropp annars e risken att det börjar "hänga" Man får bättre hållning och vem mår dåligt utav att få muskler?! Känns som jag måste inflika här å skriva att: NEJ tjejer, du blir inte Biff på en dag om du tar i lite i vikterna ... I wish   


Dags å röja här hemma, ha en fin dag   

Av Helena Holm - 16 februari 2012 22:09

Favoritpass done ... Woooop woooop !! Krämade ur både axlar och biceps, endorfinerna gör mig lite smått hög. Lyckorus efter varje pass å jag kan inte annat än längta tills nästa pass, å nästa å nästa. Men det kändes lite udda å köra kombo på dessa två muskelgrupper, har jag nog aldrig gjort förut.


   


I morgon är det ju som ni vet Fredag, det brukar vara en vilodag men jag ska försöka köra förbränning en timma. Jag har så svårt att släppa gymbiten så måste köra cardio "ensam" så ska göra så här på Fredagar. Så styrketräningskåt e jag, svårt å släppa in cardion när jag e på gymmet ... Sen blir det nog till å vila hela helgen, har ju jobbat 7 dagar i streck så känner att det kan behövas, eller vi får se ...   

Av Helena Holm - 15 februari 2012 21:00

Jag känner mig lite kaxig just nu, går så satans bra med träningen ... Men lugn, jag hinner nog komma ner med fötterna på jorden lagom till nästa pass   Men jag kan inte annat än älska styrketräningen, hur jag än kommer i svackor så tar jag alltid upp det igen och jag FUCKING LÖW IT !!

 

 


Today: Axlar & Triceps , uppvärmingsset på rygg och pyramidset på triceps. Galet, jävla galet å känna hur armarna bara blir som ... Ja dom bara försvinner, finns inga ord. Jobbigt som fasiken men vilken känsla å köra tills det inte finns det minsta lilla ork kvar ... Inte ens en halv, inte ens en 4e dels reps å klämma ut ... Kaputt, over and out ...

... Ja ni förstår säkert   


Körde trance i lurarna idag å det va fan nice, det va en evighet sen och jag tror det väckte Helenas partytarm lite. Brukar alltid lyssna på lite hårdare musik bl.a Rammstein och Sabaton, Fröken Holm gillar ju hårt (Ber om ursäkt om detta kan tolkas som något sexistiskt, det är ca 1% ironi å 99% sanning i detta dock) Musiken är min PWO, jag blir superladdad å kör inge vidare utan ...


Suma summarum:


75 min promenad idag, ca 50 min styrketräning ... Gårdagen (Tisdag) Inget gym, har kvalitetstid med lilleman (min hund) på Tisadagar, så det blev 60 min skogspromenad och sen 30 min snöpulsande hem från jobbet ...


Nu laddar vi om, jag är säker på att morgondagen bjuder på ett riktigt grymt pass   

Av Helena Holm - 14 februari 2012 09:33

Funderat en hel del det sista hur jag ska lägga om träningen, jag känner att det är dags att slänga om å "väcka" min kropp igen. Dessutom så har jag sån tidspress när jag tränar, måste planera in i minsta detalj. Tidspressen har jag på grund utav att jag tränar efter jobbet, sen hämtar jag min hund. Detta relaterar till att jag är hemma ca 20:45, senare än så är inte hållbart då man ska hinna en del innan sängen. Jag försöker ju verkligen ta vara på sömnen oxå, så här får inte fuskas. Detta kräver som sagt planering ...



Jag kommer börja med å köra 3 övningar per muskelgrupp, jag kommer använda mig utav superset, dropset och pyramidset. Detta för att kroppen inte ska bli van, känner att jag är nära den zonen nu. Dessutom så måste jag klämma in mera cardio, uppdrag badboll på sommaren känns inte så aktuellt längre   


 



Jag kommer variera mig så mycket som möjligt å när jag inte kör, superset, dropset å pryramidset så kommer jag köra så här: Uppvärmingsset 2x12-15 reps, på dessa kommer jag använda mig utav lite lättare vikter men inte allt för lätt. Jag ska precis känna att jag klarar dessa reps. 3e setet ska jag köra tungt på 6-8 reps. Jag kommer även ha tunga å lättare veckor.


Så här kommer jag nog lägga upp mina muskelgrupper:


Axlar/Biceps


Ben/Mage


Triceps/Rygg


Bröst/Mage


Detta kommer jag köra rullandes, hur jag tar mina vilodagar planeras inte. Det beror på hur jag känner/hur min övriga planering ser ut just för den dagen.


Kommer ta ut dom övningarna som jag känner har gett mig mest under dessa år jag tränat, kommer en uppdatering på det senare i veckan.


Lite skola:


Superset: Man kör seten utan att vila mellan, man kan köra så på olika övningar för olika muskelgrupper. Dvs om du kör triceps och biceps så kan du köra bicepscurl å sen hoppa på pushdowns direkt efter. Du väljer sj om du vill köra på samma muskelgrupp eller byta, men i huvudsak: Ingen vila ... Detta ger grym pump å mjölksyra !!

 

*


Dropset (man droppar av vikt): Pump å mjölksyra även här ... Välj en vikt å kör så många reps du orkar, sänk vikten och kör så många reps du orkar ... Du fortsätter så här tills du inte orkar längre, eller så nöjer du dig med två omgångar.


*


Pyramidset: Du börjar på en låg vikt och kör så många reps du orkar, höj därefter dina vikter och fortsätt köra dina reps. Du kommer orka mindre å mindre reps ju högre vikter du kommer upp på, när det tar stopp så går du ner i vikt och ökar antalet reps igen. Tex: 20x20kg 15x30kg 10x40kg 12x30kg 8x20kg



Att lägga om träningen e nästan lika kul som själva träningen, jag blir SUPERTAGGAD   



Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards