HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under februari 2012

Av Helena Holm - 13 februari 2012 21:02

Alla e vi missnöjda med någon kroppsdel, vissa mer än andra. När jag går ner i vikt så tappar jag på magen först, jättekul verkligen ...Men det är inte den jag är missnöjd med. Rumpan, å låren ... HATE !! Jag tror att allt jag äter sätter sig där, å det sitter där sen tonåren. Det hade ju inte varit helt fel om man kunde punktförbränna dom satans kroppsdelarna.


Jag har totalt fel inställning till detta oxå, det kommer alltid vara så, eller?!

NEJ det kommer INTE alltid vara så.


 


Nu får det bli projekt rumpa å lår ...


För det första så ju äldre vi blir desto mera börjar kroppen hänga, dvs bröst, gäddhäng och rumpan då såklar. Hur ska vi råda bot på detta då?


Det finns tre övningar som är en gudagåva för ditt ass, knäböj, utfall och benpressar. Jag kan helt ärligt säga att jag hatar dessa övningar, eller hatar e ett stark ord ... Jag har hatkärlek till dessa, jag vet att dom är bra för mig men jag tycker dom e sjukt jobbiga.


Jag måste jobba med min inställning å det började jag med idag, det finns INGA undanflykter längre. Jag kan inte strunta i att ta tag i någonting som jag vet stör mig så extremt mycket. Kommer börja köra ben/rumpa 2 ggr i veckan i stället för en gång, ja nu är det bara bita i det sura äpplet å kämpa bort någonting som jag en gång i tiden lagt på mig   


I dag blev det just ben å rumpa på gymmet, fokuserade mera på övningarna å kontakten än vikterna. Jag måste göra detta ordentligt å jag känner att jag gjort det bra ikväll. Känner redan av det   


LOVE IT !!



SUMA SUMARUM:

1 x 45 min morgonpromenad. Ca: 45 min rumpa/ben. 1 x 45 min promenad hem.


Hej   

 

 

Av Helena Holm - 13 februari 2012 07:53

Go morgon, eller e den så jävla go? La mig faktiskt i tid i går så 8 tim sömn blev det iaf, men känner mig si sådär pigg. Har pumpat i mig en redig frulle så snart ska det i väg på promenad å lämna Biffen. Gillar våra promenader, promenader med mål i sikte som faller sig naturligt in i vardagen är inte fy skam, å nu när det e ljusare ute är det ju ännu härligare ...


 


Så här ser mina frukostar ut just nu, har slutat med drinken jag tog varje morgon. Stod mig inte spec länge på den å det gjorde att jag blev hungrig redan en timma efter och risken är att något annat hamnar i min mun, jag måste stå mig ett par timmar innan jag kan stoppa i mig lunch å då är detta ett bättre alternativ för mig.


Turkisk lättyoghurt med pauluns musli och äppelbitar samt kanel. 2 grova me rökt kalkon och tomat. juicen e faktiskt ingen veckodagsgrej för mig, men hade slut på citron så tog det som va kvar från helgen. Annars så blir det citronvatten,  grönt te samt mina piller ... Piller: Omega3, multivitamin och mineraler och CLA. Dessa är från


 


Dags å plugga in lurarna å traska, ha en fin dag där ute !!   

Av Helena Holm - 12 februari 2012 19:45

90 min promenader både Lördag å Söndag fick det bli, här ligger man fan inte på latsidan för att man jobbat hela helgen   Har ju varit sjukt härligt väder, solen tar ju fram fröken Holms bästa sidor. Jag har hoppat gymmet för att vara extra utvilad i kroppen till i morgon, eller ja ... Så utvilad man kan vara efter en jobbhelg. Inge soffmys har det varit nu heller, kasta mig på spisen så fort jag kom hem å gjorde veckans matlådor. Nu e allt klart å jag kan gött ladda om to kick some ass in the gym bajby...


 


 Förhoppningsvis så har det hänt nå på vågen oxå, har inte ätit spec onyttigt fast det varit helg. Fattar fan inte, på Lördagar när man köper hem gott så e man inte sugen?! När man inte alls ska äta skiten, ja då minsann vill man ha ... Men men, vikten är egentligen inte att fokusera på !!


Nä nu äre dags å fixa det sista sen SKA jag lägga mig tidigt, jag ska bara ....   

Av Helena Holm - 10 februari 2012 16:14

Vilken egodag, vilken underbar dag. Körde axlar på gymmet idag, det är så jävla skoj. 4 övningar varav 2 sk uppvärmningssätt 12-15 reps, på dessa kör jag vikter som jag precis orkar så många reps. Avslutar med ett set där jag kör så tungt jag orkar på 6-8 reps. Det är riktigt jobbigt, men det är riktigt skönt   


 


Jag må ha lång väg kvar innan jag nått det jag vill, men jag har kommit en bra bit på vägen. Mina muskler börjar mer å mer komma ... Jag har mycket jobb kvar på undersidan utav armen, men som sagt, man kan inte stressa fram muskler !!


 


Solade efteråt, och sen tanka på energi. Långpromenad med min Biff på 70 min. Sol å snö e bra mysigt, men det va så kallt att det bara bet tag i kinderna ... Gick även från å till gymmet så kvoten promenad är fylld, 100 min e bra skit denna dagen ...


 


Nu ska jag ha lite hemmaspa så man känner sig fräsch, borde ju beställa tid hos frissan oxå. Har funderat hit å dit om jag ska färga mitt hår ljusbrunt med inslag av blondare partier, men snart e sommaren här å då vill jag nog vara blond, så dumt att göra något jag måste ändra om några månader bara. Brunbränd och blond e lixom jag    Så vi slår till å gör det vitt istället, om nu min frissa går me på det   




Ha en trevlig helg alla fina, själv ska jag jobba och träna ...

Av Helena Holm - 9 februari 2012 12:30

I går kväll när jag mumsat i mig mitt sista kvällsmål så blev jag så sugen på å väga mig, inte gjort det på ett bra tag då jag har varit sjuk och slarvat en del å motivationen har varit si sådär igen. Jag brukar ligga på 75 kg när jag äter "vad jag vill, när jag vill" Men hoppsan Kerstin, med kläder stod vågen på 72 kg å i morses på 69.9 ...  


        

    

Nu tror jag mig veta varför, på kvällarna kommer jag hem sent och istället för att mumsa i mig en hel middag så har jag kört lättare mellanmål. Dvs: Keso, banan med kanel. Turkisk lätt yoghurt med äpple å kanel.


Det ska vi fortsätta med, ger tydliga resultat. Som ni kommer/har märkt i min blogg/bloggar så är/har kosten varit mitt största problem. Träningen e ju mitt allt så den är det minsta problemet, men för att uppnå någon form av resultat så måste jag få allt å gå åt samma håll.


Jag har väldigt svårt för att leva på kyckling å ris, 7 dagar i veckan. Det växer i munnen på mig och jag tappar aptiten, till slut blir jag så hungrig att man tar till "godare" mat. Dvs mindre nyttig mat ... Jag lär om helt enkelt, det finns massa god, nyttig mat och det är det som gör det så mycket lättare att hålla sig ifrån allt det onyttiga.


Den här veckan har det gått superbra, och jag skiter i vad folk säger. Tex: Ingen frukt, innehåller för mycket socker: Ja det må så vara men det funkar för mig å jag kommer fortsätta lyssna på MIN kropp, jag har tappat vikt och ser mera tydliga konturer och det är mitt kvitto på att jag gör detta rätt.


Att sätta förbud på saker å ting e döden för fröken Holm, det man inte kan få, det vill man ha  ... RIGHT?! Men man kan använda sitt sunda förnuft, man kanske inte alltid behöver äta godis, eller onyttig mat. Vill jag gå ut å käka med mina vänner en vanlig Torsdag så gör jag det, huvudsaken jag mår bra. Mitt mål är inte att stå å tävla eller tävla med folk i min omgivning. Jag tävlar mot mig själv, och att må bra gör mig till en "vinnare"


Nu kanske många tycker att jag lägger mina kost på en bekvämlighetsnivå, och så kanske det är. Men det funkar, och jag tänker inte ändra någonting för att andra säger det. Jag tycker fler borde lyssna mera på sig själva än på andra. Du känner dig själv bäst, bara du vet hur du egentligen mår och det är du som måste sätta upp dina mål. För hur kan man nå sina mål om man inte har viljan?!


Jag förespråkar fortfarande sund viktnedgång på lång sikt, regelbundna mattider (mindre kolhydrater), daglig motion å sunt tänk ang livets frestelser.


Over to my day:


Börjar dagen med 45 min promenix, sen blev det nagelfix på Malins Hudvård och Spa hos bästa Ulrica. Späckad dag å ska avsluta kvällen med bio, måste ju se Persbrandt på stora bioduken.

 


Ja ungefär så ser det ut just nu, jääävligt gött må jag säga !!

Av Helena Holm - 8 februari 2012 21:16

I morse när jag vaknade så tänkte jag, när jag slutat jobbet ikväll så ska jag hem å lägga mig å sova ... Jobbade till 22:45 i Tisdags å gick upp tidigt i morses å jobba... Men jag tog med mig träningsväska isf jag skulle ändra mig, å det gjorde jag ju såklart. Finns det nå skönare å avsluta sin dag på gymmet?! Det är svårtoppat ... Nu e jag pigg igen å känner mig riktigt nöjd. Armar va det today, triceps å biceps. Körde fyra övningar på biceps å tre på triceps. 2x10-12 reps å avslut på 1x6 tungt. Dessutom har det blivit promenix på 65 min ..



 


Det är verkligen dags å ta sommarformen på allvar å det är så satans kul att man börjar se små resultat på kroppen, å lättare blir det när man brinner för träningen. Jag vet faktiskt inte vad jag skulle göra utan den, visst man kommer i svackor ibland, men man kommer alltid tillbax. Jag skulle aldrig kunna lägga träningen helt på hyllan, det är inte jag. Träningen får mig att må bra ...


Nu en dusch sen blir det filmmyyyyys   

Av Helena Holm - 7 februari 2012 10:08

Tisdag = vilodag ... Från gymmet, jobbar 13-22. Passar på att sova ut, ingen stress. MEN jag latar mig inte, det blir alltid en skogspromenad på tisdagar å det e så jävla skönt, frisk luft å fin natur. Perfekt å ladda så inför ett långt arbetspass. Jag är väldigt noggrann med att ha "ro" i mitt liv. Ta vara på ledig tid å verkligen vila upp mig, just för att jag ska orka ge max på gymmet och jobbet.



Tänkte bjuda på mina motivationsbilder, tjejen heter Larissa Reis. Hon har enligt mig den snyggaste kroppen och hon är en stor motivationshöjare för mig.



 


Nu äre dags å hoppa in i duschen, ha en fin dag å kör hårt på gymmet    

Av Helena Holm - 6 februari 2012 20:55

Har mumsat i mig ... Keso, banan å kanel ... Gaaaah va det är gott å äta när man tränat. Rygg today, å det gick som vanligt väldans bra. Kan inte annat än vara nöjd när jag lyckats bygga upp min rygg så pass stabil att jag kan köra tungt.


För er som inte läst mina tidigare bloggar så har jag haft problem med min rygg, skolios bl.a Lätta vikter, ja babyvikter kunde göra att min rygg låste sig mm mm. Men efter år av regelbunden styrketräning så känner jag mig stabil, så pass stabil att jag kanske skulle börja löpträna? Min läkare sa att det skulle jag absolut inte göra pga min rygg, men det va ju år sedan. Å klarar man å dra 115 kg i mark så ska väl löpning inte vara nå problem?!

 

MEN, jag måste lära mig löpträna, ska jag vara helt ärlig så hatar jag å springa och jag har noll kondis. Men när jag ser folk springa så ser det så jädrans lätt och befriande ut på nå sätt. Så det är mitt projekt å ta tag i till våren, jag ska lära mig springa   Måste påpeka att jag skrev ska å inte: vill lära mig, jag e jävligt envis och den egenskapen lär ju behövas när jag ska klampa fram ...


Jaha, då sammanfattar vi dagen D ...

 

... Morgonpromenad 45 min, ryggpass ca 40 min å sen kvällspromenad hem 45 min.

Nu e kroppen trött, jobbat å kört gärnet så snart blir det sängen, man måste sköta Zzz  ZZzzz Z z

Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards