HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under februari 2012

Av Helena Holm - 5 februari 2012 19:42

Mina Söndagar e en förberedelsedag inför den nya veckan, det blir en del timmar i köket. Veckans matlådor ska göras och mellanmål planeras. Riktigt nöjd när man e klar   Om jag nu skulle slarva med detta så vet jag att det inte kommer till å bli nå nyttigheter i magen, det är när man e jäkligt hungrig som det dimper ner onyttigheter, iaf för mig och kan tänka mig att det lätt blir så för dom flesta.



Å vad vore en Söndag utan hemmaspa?! Då e man riktigt fräsch å laddad inför den nya veckan. Å min senaste beställning från ORIFLAME hjälper ju en på vägen   


 


Nu äre dags för kvällen sista mål, det blir turkisk yogurt med äppelbitar å kanel. Tror många inte vet att kanel är full av antioxidanter ... Kanel på keso är oxå en "hit"


 


Snart sängen, ladda ladda ... Trots min träningsvärk så känner jag mig pigg å köra hårt igen imorgon, det är en obeskrivningsbar känsla som vi träningsnördar känner   


Puss & Kram

Av Helena Holm - 5 februari 2012 13:10

http://www.bloglovin.com/blog/3450283/helenaholm?claim=t544z7xc3aj">Följ min blogg med Bloglovin


Nu är mina frökex klara, det tar låååång tid ...




 



Här är receptet:


Portioner: 1 plåt


Ingredienser

  • 2 dl linfrön
  • 1,5 dl sesamfrön
  • 1 dl pumpafrön
  • 1 dl solroskärnor (rostade)
  • 4 dl vatten
  • lite salt

 

Gör såhär

 

• Häll alla frön i en bunke, täck med vatten och låt stå i kylen i minst sex timmar. Förslagsvis över natten.


• Bred ut smeten på bakplåtspapper i en ugnsform, försök få det så jämnt som möjligt. Strö över salt efter behag.

• Grädda i 125°c i ugnen en timme.


• Sänk därefter värmen till 100°c och grädda ytterligare en timme. Öppna ugnsluckan lite då och då (ungefär varje kvart) för att släppa ut fukten.


• Stäng av ugnen, låt plåten stå kvar i ugnen och ha ugnsluckan öppen lite grann (bara en glipa) och låt stå där tills ugnen svalnat.


• Ta ut och bryt i valfria stora bitar.


• Om smeten fortfarande är mjuk efter den andra timmen, låt grädda ytterligare en liten stund till. Jag kan tillägga att jag fick ha dom i ugnen hela 2 tim extra, så ha inte brått när ni ska göra dessa goingar...



      



Passar som sagt bra som mellanmål, till soppa ... Ni kommer nog på mera   

Av Helena Holm - 4 februari 2012 16:01

Jag tänkte uppdatera mina mellanmål, så jävla trött på kvarg. Har mest levt på morötter, gurkstavar, kvarg å kalkonskivor. Men nu är det dags att liva upp det hela ... 


Ägghalvor me keso å paprika på är ett enkelt mellis å ha med sig på jobbet, jag håller även på att göra frökex just nu. Sjukt gott å ha en skiva ost eller rökt kalkon på. Bara fantasin som sätter gränser, finns mycket man kan ha på …

   


Frökex innehåller: Linfrön, sesamfrön, pumpafrön, solroskärnor, vatten å lite salt. Mer om det lite senare …

 

Keso, kanel å äpple är oxå en vinnare … Mellanmål behöver inte vara så avancerat, oftast så tycker jag att det är lättare å ta mellis om det är lätt och inte kräver så mycket tid.

 

Idag har jag träningsvärk i hela kroppen, det blev dubbelpass igår, så sammanlagt 5 pass denna vecka och den är ju inte slut ännu ;-)  Nackdelen just nu när det är så kallt är att min lilla doggie inte vill gå på morgonen/kvällen. Så våra 45 min promenader blir inte av varje dag/kväll (Hämtning/lämning hos min moster). Hans ben låser sig, stackarn. Men det ska väl inte vara så här kallt för evigt?!

 

Nu ska jag njuta, helg ...


Puss & Kram


Ps. För er är jag ny här så vill ni veta mera så gå in på min hemsida, helenaholm.com Ds

Tidigare månad - Senare månad
Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards