HELENA HOLM - BODYfitness

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Nu kör vi ... Superset, dropset och pyramidset

Av Helena Holm - 14 februari 2012 09:33

Funderat en hel del det sista hur jag ska lägga om träningen, jag känner att det är dags att slänga om å "väcka" min kropp igen. Dessutom så har jag sån tidspress när jag tränar, måste planera in i minsta detalj. Tidspressen har jag på grund utav att jag tränar efter jobbet, sen hämtar jag min hund. Detta relaterar till att jag är hemma ca 20:45, senare än så är inte hållbart då man ska hinna en del innan sängen. Jag försöker ju verkligen ta vara på sömnen oxå, så här får inte fuskas. Detta kräver som sagt planering ...



Jag kommer börja med å köra 3 övningar per muskelgrupp, jag kommer använda mig utav superset, dropset och pyramidset. Detta för att kroppen inte ska bli van, känner att jag är nära den zonen nu. Dessutom så måste jag klämma in mera cardio, uppdrag badboll på sommaren känns inte så aktuellt längre   


 



Jag kommer variera mig så mycket som möjligt å när jag inte kör, superset, dropset å pryramidset så kommer jag köra så här: Uppvärmingsset 2x12-15 reps, på dessa kommer jag använda mig utav lite lättare vikter men inte allt för lätt. Jag ska precis känna att jag klarar dessa reps. 3e setet ska jag köra tungt på 6-8 reps. Jag kommer även ha tunga å lättare veckor.


Så här kommer jag nog lägga upp mina muskelgrupper:


Axlar/Biceps


Ben/Mage


Triceps/Rygg


Bröst/Mage


Detta kommer jag köra rullandes, hur jag tar mina vilodagar planeras inte. Det beror på hur jag känner/hur min övriga planering ser ut just för den dagen.


Kommer ta ut dom övningarna som jag känner har gett mig mest under dessa år jag tränat, kommer en uppdatering på det senare i veckan.


Lite skola:


Superset: Man kör seten utan att vila mellan, man kan köra så på olika övningar för olika muskelgrupper. Dvs om du kör triceps och biceps så kan du köra bicepscurl å sen hoppa på pushdowns direkt efter. Du väljer sj om du vill köra på samma muskelgrupp eller byta, men i huvudsak: Ingen vila ... Detta ger grym pump å mjölksyra !!

 

*


Dropset (man droppar av vikt): Pump å mjölksyra även här ... Välj en vikt å kör så många reps du orkar, sänk vikten och kör så många reps du orkar ... Du fortsätter så här tills du inte orkar längre, eller så nöjer du dig med två omgångar.


*


Pyramidset: Du börjar på en låg vikt och kör så många reps du orkar, höj därefter dina vikter och fortsätt köra dina reps. Du kommer orka mindre å mindre reps ju högre vikter du kommer upp på, när det tar stopp så går du ner i vikt och ökar antalet reps igen. Tex: 20x20kg 15x30kg 10x40kg 12x30kg 8x20kg



Att lägga om träningen e nästan lika kul som själva träningen, jag blir SUPERTAGGAD   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Holm - 10 augusti 2015 17:53

http://nouw.com/helenaholm/deeptalk-19630421

Av Helena Holm - 10 augusti 2015 17:52

http://nouw.com/helenaholm/sexig-att-trana-20007522

Av Helena Holm - 10 augusti 2015 17:50

http://nouw.com/helenaholm http://nouw.com/helenaholm http://nouw.com/helenaholm http://nouw.com/helenaholm http://nouw.com/helenaholm ...

Av Helena Holm - 26 februari 2015 18:15

Ny blogg ... Igen :-) Varför? Jag känner mig inte riktigt hemma här och nu så har jag äntligen hitta en blogg som har tagit över alla mina inlägg, den är smidigare och det känns riktigt bra ... Följ mig vettja! ;-)   http://nouw.com/helenaholm ...

Av Helena Holm - 25 februari 2015 16:59


Jag la ut en bild för ett tag sedan i en träningsgrupp på Facebook! Bilden var på mig när jag vägde 82kg vs 65kg som ni ser här nedan ...    Responsen var enorm och jag började få meddelanden av tjejer som undrade – Hur har du gjort för att...

Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards