HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under maj 2012

Av Helena Holm - 20 maj 2012 17:57

Svettigt, hårt och snabbt ... that´s the way I like it ... På gymmet   

Får alltid till så sköna pass på helgen, kan bero på att man har ingen tidspress och att man är utvilad. Trodde ju träningsvärken skulle släppa men sen efter lunchen när jag skulle ut å traska i spåret med Biffen så va jag stel som en pinne. Efter ca 40 min släppte det, då var jag varm å kunde gå ordentligt. Blev lite flås iaf, Biffen traska på riktigt bra ... Men nu sitter jag här, i samma stela läge som innan.


 

Ja, en hel helg med mycket träning och sol. Är sådär skönt trött i kroppen nu, kommer sova som en sessa. Även grejjat matlådor så allt e klart för morgondagen, nu e jag värd att avsluta kvällen med film och mys med hjärtat. Men ... Det blir magövningar innan sista måltiden. varannan dag sa vi ju !!


Mål för veckan: Mera intensiv cardio, jag vill prestera mera.


    


Ha en fortsatt trevlig kväll   


Av Helena Holm - 20 maj 2012 10:34

WTF, hur har jag lyckats få denna träningsvärken. Kunde knappt byta sovställning i morses å när Biffen glatt skulle gå över mina ben fick jag bita ihop för att inte skrika av smärta. han väger 2.8 kg, eeh ?? Det är knäböjen, å benpressarna, smalt å brett. Sitter som en smäck för rumpan å benen.

 

Try it !!

 

  


Så vad göra idag då, inte ska väl träningsvärken hindra mig från å träna? NEJ tvärt om, det brukar släppa när jag kör igen så ...

Here we go ...    

Av Helena Holm - 19 maj 2012 21:58

Har i stort sett varit ute hela dagen med Biffen, en mysig å soft picknick. Sen en superlång promenad på ca 1.5 timma. Otroligt va vackert det är ute nu, alla dofter, blommor å alla djuren. 

It was like a fucking disneymovie ...



  


  


   


Jag är uppvuxen på landet men under tonåren ville man inget annat än bo i stan, nu bor jag ca 15-20 min gångväg ifrån stan och går jag bara 5 min från där jag bor så känns det som man kommer ut på landet. Jag är lite filosofisk utav mig å gillar att gå i lugna miljöer och fundera, samt samla ny energi och motivation för saker å ting ...


... Känns som jag har laddat upp mig själv till 100%

 

Vanligtvis så brukar den känslan komma på Söndag kväll men jag e laddad för ny vecka redan nu   


 

           

Nu ska vi ut å traska igen, ha en fin Lördagkväll   


Av Helena Holm - 19 maj 2012 12:13

Tänk vad lite sömn kan göra för träningen, ville lixom inte gå därifrån. Fick så otroligt härlig känsla i kroppen, det gillas massor. I dag är det ju även resultatsdag, hur har fröken Holm minskat/ökat denna veckan?! Jorå det är ganska okej faktiskt, tappat 1.5 kg denna veckan och tappat i mått på magen (1cm), midjan (2cm) och lår (1cm). Fast inte maten suttit till 100 % så har det hänt något och det är jag tacksam för efter allt slarv ...

 

Vikt: 68,4 kg

Totalt: -3,9 kg

Mage 82 cm

Totalt: - 7 cm

Midjan: 71 cm

Totalt: - 4 cm

Stuss: 104 cm

Totalt: 5 cm

Lår 61 cm

Totalt: - 1 cm



Projekt rumpa, bort bort bort nån gång ...


 


Nu ska jag ge mig ut, varken jag eller Biffen vill sitta inne en dag som denna, sommarkänslor. Så picknick i parken å massa mys blir det här ...   


Av Helena Holm - 18 maj 2012 23:20

Har precis kommit hem från en promenad med Biffen, sjukt härligt ute nu. Alla sommardofter börjar komma och det är riktigt skönt. I dag har maten inte funkat så bra, tiden räcker inte till så jag fick hoppa över ett mål mat. Vet inte hur jag ska hinna allt just nu ...


... Vad ger detta för resultat? Bye bye muskler   


       


Helgen består av ledighet, så jävla skönt. Ska sova sova och sova. Det säger jag alltid på Fredagar men det blir aldrig så, hurtmaja jag. Vill ju träna och rå om mig själv den här helgen, å det ska jag göra. Många långpromenader med mitt hjärta oxå. 


Köpte  på mig lite nya produkter till håret idag, hårinpackningar is da shit. Det är något jag gör nästan varje gång jag tvättar håret, blekt hår behöver mycket fukt. Å nu till sommaren ännu mera, glöm inte att avsluta med balsam efter en inpackning, så du sluter hårstrået igen ...


 


Å vad e det för dag i morgon?! Jag ska ställa mig på vågen och jag ska trilskas med måttbandet, vad kan ha hänt denna vecka tro?!


Nu blir det en dusch sen sängen, megasuperduperasmyckettrötter ...


... Natti   


Av Helena Holm - 17 maj 2012 21:15

Just nu ser mitt liv ut så här ...


Mat ---->Träning ---> Mat ---> Lämna Biff (promenad 45 min) ---> Mat ---> Jobb ---> Mat ---> Träning ----> Mat ---->  Hämta Biff (Promenad 45 min)  ---> Matlådor ----> Hockey ----> Skita/duscha ----> Sova


Så går det bara runt runt runt  ...   


Men det e heeeelt okej, gillar att jag kommit in i ett skönt flow. Det ända jag saknar just nu är mera sömn, får inte riktigt timmarna att gå ihop. Men ska ta igen det till helgen, annars e allt på topp i topp ...


 


... Hur ser ditt liv ut? Antar att ni som läser har något sorts intresse för hälsa? Släng gärna in en kommentar om vem du är och om du har nått mål ... Jag e lika nyfiken på er som ni verkar vara på mig, Och har du frågor, fråga ...


Nu ska jag fortsätta kolla hockey, sen blir det natti natt   

Av Helena Holm - 15 maj 2012 09:37

Nu känner jag mig tillfredställd, gått ner ett halv kilo sen igår. Känner oxå att jag orkar inte fundera så mycket på detta runt maten, jag äter när jag ska å det som finns i matlådan är det som ska ner. Ingen idé att tänka på allt jag inte får äta, eller jag försöker tänka att jag får äta vad jag vill men att jag valt å äta det jag har i matlådan istället.

 

Psykologi my friends :-)

 

Bild från 5/5

 


Känner ett lugn i kroppen nu, när jag först startade så tänkte jag inte på nå annat än maten å det bidrog nog till att man tyckte det va jobbigare än vad det egentligen var.


Nu lunkar jag på å hoppas på fina resultat varje Lördag ...


Nu dunkar jag in mina mått, tog dessa i Lördags:


Vecka 7


Vikt: 69.9 kg

Totalt: - 2.4

Mage: 83 cm

Totalt - 6 cm

Midja: 73 cm

Totalt - 2 cm

Stuss: 99 cm

Totalt - 5 cm

Lår 61 cm

Totalt: 0 cm


Så här såg starten ut:

Vecka 1


Vikt: 72,3 kg

Mage 89 cm

Midjan: 75cm

Stuss: 104 cm

Lår 61 cm


Jag har som ni ser inte gått upp alla cm:ar som jag hade på startdagen, men det är ändå en stor ökning. Men som sagt, nya friska tag nu. Känner en enorm lycka i kroppen nu, ska bli ett sant nöje att se måtten minska IGEN :-P


I går fick jag väldigt fin respons på min blogg, jag e tacksam att jag berör både tjejer och killar med det jag skriver. Jag vill med min blogg förmedla att allt inte är så självklart när man ska gå ner i vikt. Man ska inte se ner på misslyckanden, så länge man inte ger upp så är man fortfarande en "vinnare" 

Tack kära ni, utan er hade det inte funnits nån blogg   


Nu ska det bökas i köket, matlådor för två dagar framåt ska göras ... 


... Puss   


Av Helena Holm - 14 maj 2012 22:05

I går fanns det varken tid eller lust för någonting annat än att vara ute i solen, picknick i parken på stan å sen kompishäng hela kvällen, kom hem runt elva på kvällen å va helt slut. Biffen oxå för den delen, livsnjutaren :-)


       



I dag har det varit full rulle på både diet och motion/träning. 90 min promenad och 40 min cardio på gymmet. Nu är vi alltså i full gång igen, har gått bra men som sagt det är bara första dagen än så länge. Hm, känns som jag gjort detta förr :-P


Lovade ju att slänga in mina mått igår oxå men det får jag göra under morgondagen. Känner att jag måste komma i säng tidigt idag så jag orkar gymmet tidigt i morgon. Men det är inga roliga siffror, men vafan. Bit ihop å kör för fasiken bara :-)


Åååååååå ett litet paket idag igen :-P


Kolla på bilden, ser nått annorlunda ut?


 



Lite längre hår va? Skiljer ca 2.5 cm från mitt eget ... Jag har satt i löshår från Rapunzel, fast med clip-on. Jag gillar inte å ha löshår jämt, tycker det är jobbigt å sköta och det känns onaturligt. Med detta hår så kan man själv välja när man ska ha tjockare å längre hår, hur smidigt som helst :-)


Nä, dags å smeta på tandblekning å sova. Jag vill vara tokladdad inför gympasset i morgon. Cirkelträning är inget man kör när man är tröttmössa inte ...


... Natti   



Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards