HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under maj 2012

Av Helena Holm - 13 maj 2012 11:06

Ännu en vecka jag inte fått gå ihop, har varit på konferens med jobbet och det har resulterat i lite sömn, ingen träning samt stor avvikelse från mitt kostschema. Men nu är det oxveckor, inget inplanerat det närmsta. Så nu då, nu ska det rulla på som vanligt. Detta har ju såklart gett ett plus resultat på både mått och vikt.


Vikten ligger nu på 69.9 kg, trist men sant. Jag är 2.3 kg ifrån att fått börja om från början. Måtten slänger jag in senare ikväll, nu gäller det att lägga fokus på allt annat än det jag gått upp. Det är lätt att bli besviken och "trösta" sig själv i stället för att blicka framåt och ta tag i allt igen. Men skam den som ger sig ...?!


Det har hänt något konstigt under den här viktresan, jag har på nått sätt blivit "vän" med min kropp. Jag börjar tänka annorlunda, dvs att jag känner mig rätt okej ändå. Jag är absolut inte nöjd över hur jag ser ut överallt, då hade ju viktresan varit död. Svårt att förklara känslan, men jag kanske inte är lika hård mot mig själv längre ... ?!



     


Paket i brevinkastet när jag kom hem, tandblekining x 2. Ville testa MM Teeth då Aftonbladet hade kampanj på denna, halva priset. Så här ska blekas :-) Nån som testat? Finns ju en oändlighet av tandblekningar på nätet, ca 90% är säkert bara skit.



... Nu ska jag ta vara på denna otroligt fina Söndag, kompishäng ute i solen på stan. Sen ska det slavas i köket, alla matlådor ska fixas. Ja, jag har tränat, både idag och igår, har även tagit långpromenader men Biffen i skogen. Det är sånt som känns självklart för mig, är jag ledig så tränar jag :-)



Puss

Av Helena Holm - 8 maj 2012 15:00

Jag funderar...  Är det bara jag som rakar mina intima områden?! Inte för att jag nu står å glor på folk som duschar på gymmet men dom går ju runt nakna och istället för att skyla sig med handduk så har dom hår. MASSA hår, i alla åldrar. Har tränat där i snart tre år och inte sett nån som e rakad eller ens ansad.  Ja, se ut hur du vill men jag tycker det ser sjukt ofräscht ut.


Jag funderar... Varför ska killar som inte kan mera än sina tjejer "lära" tjejen träna?! Har aldrig sett en tjej lära sin kille träna ... Vad är det i vår natur som säger att killar är bättre på att vara nybörjare på gymmet än tjejer?!


Jag funderar ... Varför e busschaufförer så sjukt otrevliga, vet dom inte att det är ett serviceyrke?! Å varför ska dom köra som idioter, bromsa i sista stund så folk flyger fram.


Jag funderar...  Varför "ger" folk upp sig själva när dom skaffar förhållande?! Inte alla men många tänker att dom har sitt på det torra så nu kan dom sluta bry sig. Vill du inte behålla din partner? Var det bara för att se snygg ut inför andra som du sköt om ditt yttre?!


Jag funderar ... Varför i HELVETE skaffar folk hund om dom inte har tid, det finns dom som lämnar sina hundar hemma ensamma hela dagar, hur fan e man funtad då?!  Jävla miffon, blir så satans arg. Strängare lagar på att skaffa djur, hundkörkort skulle behövas. Folk skaffar för att det är "gulligt" "tufft" osv, men har inget vett i huvudet vad det innebär att ta hand om dessa liven. Å när jag ändå e igång, varför ska vissa killar skaffa en hund för att få respekt? Oftast handlar det om sk. kamphundar som dom ändå inte kan uppfostra rätt. Man ska inte glömma att det är ägaren det är fel på och inte hunden, som sagt ... MERA LAGAR ANG DJUR !!!!


Ja, mera funderingar cirkulerar säkert i huvudet, men ska bespara er dom :-)



Över till något helt annat, TRÄNING :-)

Har ju faktiskt snart semester, i Juni faktiskt. 2 veckor som ska bara njutas, å tränas. Längtar faktiskt, långa skogspromenader med Biffen och svettiga pass utan nån tidspress. Men tills dess ska det inte latas, även om denna vecka nu oxå blir lite off pga en lite resa med jobbet. Gör så gott jag kan för att hinna med allt, ibland kör det ihop sig men huvudsaken är att man gör sitt bästa.


Ska bli otroligt spännande å se om mina "rump" övningar ger resultat, måste ju öka i omkrets nu på rumpan om det går åt rätt håll. den ska upp upp upp :-)


Hur tycker ni en fin kropp ska ser ut?


Alla har vi olika smak, men en sund kropp är alltid vacker tycker jag. Detta budskapet ger vissa butiker på hur en kvinna ska se ut ...

 

Rätt eller fel?


 


Jag lägger ut bilder på vältränade tjejer och för mig är det kanske en översund bild av hur jag tycker en sund kropp ser ut. Jag kan tycka att många olika kroppar ger en sund bild, jag tror att det kan ha å göra med hur du själv bär upp din kropp. Finns många med mycket runda former som glänser och är otroligt vackra ... Däremot kan jag inte säga detsamma om "spinkiga" "undernärda" kroppar.


        


Må bra är sunt, det MÄRKS på din kropp.

Former är i mina ögon sexigt !!


        


 



Tur smaken e som baken :-)

Av Helena Holm - 8 maj 2012 09:15

Träningsvärk 24/7, det hör inte till vanligheterna. men det är faktiskt så läget är just nu, alla nya övningar tar som satan och mollnande värk sitter kvar tills jag kör igen, så det hinner inte ens avta. Jag klagar absolut inte, jag tycker det är skönt. Bara jag fortfarande kan gå å skratta så e jag nöjd :-)

   I dag har jag beställt tandblekning: http://www.beconfident.se/, ska testa en ny som jag hört ska vara bra. Funderat på å ta detta hos tandläkaren, men ska testa detta först. Har även bokat tid för håret samt naglar, jag vill ju inte förfalla :-P     


Jag är inte sååå utseendefixerad som jag kanske framstår, jag kan ibland inte förstå hur tjejer orkar göra sig så otroligt fina varje morgon. Lösögonfransar och i mina ögon en rejäl partysminkning, snyggt men jobbigt å gå upp 3 timmar innan man ska jobba?!


I dag har det tränats, jag har fyllt på kvoten av träningsvärk dvs. Kommer ha två vilodagar nu, ska bort med jobbet på konferens och ja, vi får se vad detta kommer resultera till. Resultat ska levereras På Lördag, inga undanflykter.


Jag gillar Noemi Olahs kropp, STARKT ...


 



Nu ska det grejas matlådor å packas, sen blir det en promenad i skogen med Biffen innan jobbet. Solen gör sitt, nån mer än jag som blir ännu mera glader?! :-)


Ska även hinna bränna lite färg, bye bye tråkiga vinterkropp. Kan varmt rekommendera en brun utan sol som heter Hawaiian Tropic ca 149 :-. Luktar supergott, samt blir ett jämnt resultat med fin färg. Alltså inte orange som man blir av så många andra. Jag brukar komplettera detta med solarium då jag har svårare för att bli brun på armarna av nån anledning.


     


Pöss å ha en fin dag   

Av Helena Holm - 7 maj 2012 23:10

Dagen idag började betydligt bättre vad jag trodde, med tanke på mitt "spy" inlägg i går kväll. Man kan inte alltid vara på topp, jag bjuder på motiverande och mindre motiverande inlägg. Dvs jag är oxå mänsklig :-) Bra start med morgonpromenad idag, körde även rodd på gymmet ikväll. Svettigt å lite lite tungt för ryggen min. I vissa positioner jag sitter i börjar det gör ont i ryggen, men inget jag inte kan hantera.


Dags å få igång brännan på allvar nu va? Solade idag och smörjde in mig med en förlotion, den "hjälper" till att stimulera pigmenten ... Try it !!


    


För att muntra upp mig ytterligare så drog jag en snabb drive på stan, hm kanske inte snabb nog för jag hittade en del gobitar på denna korta tid :-P Men jag tycker fan jag va värd detta idag, dessutom så e jag i stort behov av byxor ...


... Ja, alltså resten oxå ;-)

 

(Klicka på bilderna för att förstora)


                                                    

                                                  
          

  Nu e jag fan helt slut, kollat hockey med bästaste Maria oxå. Kommer sova rikigt riktigt gött i natt.


Natti   

Av Helena Holm - 6 maj 2012 20:28

Fan va trött jag blir på mig själv ibland, för dessa dagar jag avarat till dieten är ju egentligen ingenting, det är ju bara några veckor av hela mitt liv, varför ska det vara så jävla svårt att fixa detta?! Jävla töntbrud !! Väl inne i skiten så vill jag ibland ge upp, jag tänker att jag vill fan äta vad jag vill och när jag vill, orkar inte stå å göra alla dessa jävla matlådor. Så pendlar jag ca 10 000 ggr om dagen. Så nu e jag så trött på mig själv, kan ju iof ha å göra med att jag jobbat hela helgen och sitter här nu å är sjukt trött och vill bara sova. Men innan sängen ska det göras magövningar, min ömma mage ska piskas igen ... 90 min promenad är oxå avklarat idag, duktig idiot.


Så söker du motivation i bloggen idag så märker du/ni, jag har inget å erbjuda idag.


 



Jag hatar att så fort man inte får, så vill man ännu mera. Jag är ett praktexemplar på detta.

Fan va trött jag e på mig själv nu !!!


Natti   

Av Helena Holm - 5 maj 2012 20:11

Antingen kan man sitta inne å böla att livet fucking suger eller så tar man sig i kragen å gör nått åt allt det där som e piss. Har man som jag haft en 8 dagars "fusk" period så tänker jag inte stänga in mig i det, det är ju fan bara köra igen. Tänkt framåt, INTE bakåt.


Vet inte hur många statusar jag läst idag om blåsten, men vafan. Vad kan den göra då? Har gått 90 min promenad idag och varit ute och sprungit, jag lever. Dvs blåsten rörde mig inte i ryggen, undanflykter finns det gott om.


    


Det va inga livsnjutarpromenader med Biffen imorses å nu på kvällen, han hatar blåsten vilket gör att han pinnar på riktigt rejält. Jag har fått gott om motion idag, även fast jag jobbat hela dagen.

 Planering baby, planering !!


Från gårdagens träning har jag ONT, riktigt jävla ont i mitt ass. Detta betyder att jag gör någonting bra, ska fan bli ordning på torpet till slut ...


Nu har jag brått, Sverige lirar hockey, BYE   

Av Helena Holm - 4 maj 2012 18:35

I dag tog fröken Holm sig i kragen å gick till gymmet, det va faktiskt inte lätt. Jag är så sjukt trött hela tiden, kan ju iof ha å göra med att allt bara varit kaos i några dagar. Träningen förövrigt brukar ju göra mig pigg, och brist på även det har nog gjort sitt. Cirkelpass som heter duga blev det iaf, gick därifrån med illamående samt skakningar i hela kroppen. Kände att jag ville straffa mig själv ordentligt för allt slarv. Har även kört magövningar nu på kvällen, kommer bli fin fint det hära. Jag vet iaf med mig att jag kommer ha träningsvärk delux, vilket jag absolut inte har något emot.


Detta är verkligen en vill ha rumpa, kämpa kämpa


 


Helgen bjuder på jobb, ska även hinna med träningen.

 

Hoppas ni får en superhelg, själv blir det att titta på VM ikväll.

 

PÖSS  

Av Helena Holm - 3 maj 2012 11:05

Har rent ut sagt haft lite crazy days, full rulle. Umgåtts med vänner, jobbat, firat valborg etc etc. Fått en hel del ny energi, energi som jag bara får av mina fina vänner. Eftersom schemat har varit späckat så har jag inte haft som prio att stanna hemma och göra matlådor, så matschemat har gått allt annat än bra. På 8 dagar har vikten gått upp till 78.8 Dvs 1.8 kg plus på dessa dagar. Det va faktiskt helt okej å jag ångrar inte att jag tagit mig lov att vika av från min diet. Kan säga att jag har tryck i musklerna nu iaf :-P


Men nån gång måste man sätta ner foten och det är nu, den är den 3e Maj och jag har faktiskt mål att nå. Träning å full fokus på maten nu, magövningar varannan dag. Cirkelträning samt cardio, och som jag länka till i inlägget innan detta så blir det mycket fokus på rumpan. Har ni testat? Det har jag, tror inte riktigt jag har haft sån träningsvärk i rumpan förut, det kändes helt annorlunda. Så dessa övningar kan jag tänka mig ger mig något utöver alla basövningar som jag alltid kört.


I dag är jag ledig, mår riktigt gött nu när jag fått sova igen alla timmar man gått miste om. Ska ta tag i hemmet och mig själv idag, har även hämtat hem min ögonsten som haft semester från mig i tre dagar (pga, att jag jobbat sent), Biffen har varit hos min moster och lekt med andra hundar och göttat sig i god mat (oxfilé bl.a) Känns lättare å lämna bort honom när man vet att han har det superfint där, även om det tar emot å vara ifrån sin lille kille. Ja det är en hund, men för mig är Biffen mer än så.



 

Han är mitt lyckopiller




 Nu fångar vi dagen, sol å nu energi slår aldrig fel. Jag känner mig riktigt glader.


Puss på er   

Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards