HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under februari 2015

Av Helena Holm - 19 februari 2015 16:54

Några timmar idag har jag fått njuta på #salongcarma ...

Hanna har fixat mina fransar samt mina ögonbryn, första gången hon testat å sätta hår på ögonbrynen och jag är så mäkta imponerad! 

 

Hanna får fixa allt på mig och det finns en orsak till det, hon är helt klart den bästa i Uppsala! Naglar, hår, fransar .. You name it!


Nu känner jag mig fin igen!


Av Helena Holm - 19 februari 2015 16:47

I morse dundrade jag på ett ryggpass, höga vikter och få reps. jag är helt slut i hela kroppen nu - Dels för att jag är ovan att köra så här tungt, sen att jag vaknade 04:15 i morse och kunde inte somna om gör ju sitt. Men det var bara gå upp å jobba å kötta på ryggpasset!

 

NÖJD? JA!

 

Alla pass har gått så jävla bra den här veckan "Ta i trä" Motivationen har hållt i sig i snart två veckor och jag är glad och ser fram emot alla pass! Nu tänkte jag att det skulle fortsätta så här ... Länge - eller helst 4-ever! Men en dag i taget, men jag njuter till fullo!

Av Helena Holm - 18 februari 2015 18:25

Det känns för jävla bra när man kör ett benpass som man blir astrött utav utan att köra en enda pressövning!

 

Jag blir så satans glad ...

 

Andra benpasset den här veckan och ett kvar, då ska jag linda mina knän och testa böjen! Idag körde jag tyngre än vanligt, 6-8 reps - Precis som igår, det ger så skön pump och jag blir riktigt trött. Det var ett smart drag att hoppa cardion idag, hade mycket energi på det här passet!


Nu kan jag inte annat än längta till morgondagens ryggpass!

Av Helena Holm - 18 februari 2015 10:17

 

Vila från cardion idag då jag vill ha all energi på benpasset! Det känns jävligt surt att mina knän är katastrof just nu så det blir till å undvika böj å pressövningar! Får se hur jag lägger upp allt men det blir iaf ben, inga ursäkter!

 
I övrigt är jag pigg, la mig riktigt tidigt igår å det va så jävla skönt! Välbehövligt för att orka mina långa dagar, mer sömn måste det bli i veckorna! 
 
Dags för mellis å soffmys med mina killar!
 
Av Helena Holm - 17 februari 2015 18:38

Idag köpte jag blåbärspulver! Perfa å ha i smoothies eller på gröten, eller kanske på pannkakorna?! 

 

Varför i pulver?

 

Färska bär är både nyttig och gott, men ämnen som de hårda fröna innehåller, t.ex oljor kommer oss inte tillgodo på samma sätt. Vissa bär har så hårda frön att det nästan är omöjligt att bita sönder dem och utnyttja de goda ämnena. Fröna går ofta bara rakt igenom matsmältningskanalen. Dessa bär mals till pulver (bärpulver) av hela bäret, både skal, saft, fruktkött och frön följer med, så att alla dess goda och effektiva ämnen kan utnyttjas av kroppen.

 

Blåbär innehåller många vitaminer och mineraler, bl.a kalcium, magnesium, kalium, fosfor, C-vitamin, järn, B-vitamin och betakarotener. Antioxidanterna i blåbär har en skyddande effekt på ögats näthinna och kan bromsa åldersförändringar i ögat. 
Blåbär innehåller hög halt av antioxidanterna flavonoider och antocyaner. De innehåller också rikligt med C-, E-, B6-vitamin, kalcium, kalium, fosfor, järn och magnesium. C-vitaminförekomsten i blåbär är hög.

Av Helena Holm - 17 februari 2015 18:14

Idag körde jag tyngre på axlar och triceps samt mindre reps, 6-8 stycken!   

Var länge sedan ja körde tungt och det tänkte jag göra på dom flesta övningar nu, lite byggtänk helt enkelt!

Passet gick riktigt bra, kommer kännas i morgon ...

Men jag förundras fortfarande över hur mycket träningsvärk jag har i baksida lår, det va inte igår! Började även fundera över varför jag kände sån träningsvärk i magen, men sen kom jag ju på att jag körde det igår som avslut - Det fick även avsluta dagens pass.


Så summa summarum: Cardio 40 min och axlar/trieps/mage på eftermiddagen! Jag är riktigt nöjd och glad att även den här veckan har börjat så bra!

Av Helena Holm - 17 februari 2015 12:57

  

Igår körde jag ett riktigt bra ben/rumppass så idag är jag riktigt trött i underkroppen! Men ändå gick det bra med 40min cardio i morse, men jag e satans trött! Fått några Tim för lite sömn och jag är extremt känslig för de, så ikväll blir det nattinatt tidigt!

 

Nu är jag klar med tvätt och matlådor, så dags å ladda för gym och jobb igen!

Av Helena Holm - 16 februari 2015 17:00

Nu har jag ältat, diskuterat och tänkt så det står härliga till - Vad ska jag göra med min träning - Tävlandet - Ja allt! Varje gång jag vill börja satsa för tävling så tappar jag motivationen för träningen, till stor del har det varit att jag inte hunnit med det jag skulle hinna i träningsväg osv så det blev bara en stor klump av ångest. Jag har känt mig pressad och styrd av mig själv och det som ni läst tidigare så har det gett mig stor motivationsbrist!


Igår sa min kille - Vem vill du tävla för, det är väl för din egen skull? 

Svaret är JA! Men under den här perioden som jag har kämpat igenom mina pass halvmotiverat så har det målet suddats ut mer och mer. Jag saknar glädjen i mina pass och endorfinkickar som ger mig en stor jävla boost av att jag bara vill ha mer. 

    

Detta kom jag fram till efter våran diskution:


Det får bli en frizon just nu, ända fram till april - Så får jag kolla läget då. Det viktigaste för mig är att jag tränar och hittar tillbax än att dras ännu längre ner. Jag sätter träningsgnistan som prio! Jag tror verkligen på att ha ett mål, men i mitt fall så kanske det är fel mål just nu?!


Målet idag: Som ni läst "hitta tillbax" BYGGA OCH HA KUL! Kostmässigt kommer jag köra på som vanligt, upplägg på vardagar och frizon på helger. Jag känner redan att jag börjar slappna av mera och redan förra veckan blev det en grym träningvecka!


Jag tror verkligen på det här, det är vad jag behöver och det är viktigast. Jag får sånt enormt stöd hur jag än väljer att göra så jag känner mig enormt nöjd med mitt beslut då jag är livrädd att träningen ska bli lagd på hyllan, jag behöver den då den är viktig för mig!


Resultat kommer även med detta, bygga är den roliga delen!

Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards