HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under april 2012

Av Helena Holm - 10 april 2012 22:00

I morgon MÅSTE fröken Holm komma upp till träningen, det är cirkelpass på schemat och det ska bli riktigt kuligt. Man blir helt slut och det är en skön trötthet som kommer i kroppen efter passet. Så nu ställer vi klockan på sex och hoppar upp när klockan ringer, gosh vem försöker jag lura?! haha 


Min Biffen, aaaaaw   


 


Natti   

Av Helena Holm - 10 april 2012 09:42

Fettförbränning igår, det gick bra men jag va trött. Trött efter en helg utav jobb, 10 min uppvärmining/gåendes i uppförsbacke på gå bandet, löpning 20 min och avslutade med crosstrainern 15 min. Jag va hemma riktigt sent igår, strax efter halv tio så det va bara till å duscha å sen hoppa i säng. Eftersom jag hämtar Biffen efter träningen så blir det lite bök, jag är nämligen tvungen att äta inom en timma efter mitt pass så jag får ta med mig en matlåda och äta hos min moster. Även en banan direkt efter träningen för att stoppa nedbrytningen ...


... Så med lite trix så funkar även detta med lite planering


 


Idag va tanken att bege mig till gymmet innan jobbet men det blev inte riktigt så, så jag tar min vilodag idag. Kände att det va bättre att sova ut idag efter helgen så man e pigg resten av veckan än att släpa tröttheten med sig hela veckan. Detta betyder att jag ska träna alla andra dagar på veckan å det är ju inga problem nu när man fått mera sömn och känner sig piggare.


Det är viktigt att lyssna på sin kropp och utan sömnen blir jag totalt paj, men nu sitter jag här och är supertaggad igen. Kommer bli en hård trämningsvecka, precis så som jag vill ha det.



Vikten har pendlat både upp å ner, mest upp. Skrämmande. så nu vågar jag inte väga mig nå mera förrän när det e dags på Lördag.


Dags å göra matlådor till dagen å morgondagen

Av Helena Holm - 8 april 2012 08:45

Jag va butter i går, jag va ju inte nöjd. Men efter ett snack med PT:n så var jag tvungen att ändra uppfattning. Jag tappar inte vattenvikt längre som första veckan ...Tänk på att ett kg fett är 7700 kalorier. Du måste alltså gjort av med ca 13500 kalorier denna vecka ... Fina fina ord som faktiskt gjorde mig rätt nöjd ändå.

Rumpan är även på väg uppåt å ja det va därför jag ökat i omfång där, jag ska försöka ta det till mig och inte vara sur nå mera.  


Svårt när man sätter höga krav på sig själv, man glömmer bort allt man presterar när resultatet kommer. Samtidigt som jag tycker det är bra att man kan pressa sig själv, annars hade jag inte lyckats så som jag gjort idag.


 


I går vad det ju iaf en ätardag, inte i den bemärkelsen att jag goffar i mig allt jag ser och får tag på. I går unnade jag mig påskmat (potatis, köttbullar, korv, fläskfile, ägg mm), så alltså inge pizza, burgare eller något sånt i snabbväg. Det känns helt no no no. Jag kan inte ens fatta att jag klarat 2 veckor utan skitmat. Min största last, och att jag skulle trilla dit känns väldigt långt bort. Varför skulle jag sabba detta jag nu kämpar så hårt för, visst finns suget nån gång i bland men det stannar där.

Mina brorsbarn fick nog det största påskägget av mej, såklart   


  

Nu har jag mumsat i mig min frukost, blir en promenad nu på 45 min för å lämna Biffen nu när jag ska jobba hela dagen. Javisst, man lämnar ALDRIG en hund ensam en hel dag.


 



Sist men inte minst, TACK TACK TACK som fan alla som skickar mail på FB. Jag blir rörd till tusen att jag lyckas inspirera å motivera er genom att göra detta. Jag suger verkligen åt mig av allt ni skriver, underbart verkligen   


Ha en fortsatt trevlig Påsk alla där ute   

Av Helena Holm - 7 april 2012 07:14

Jag känner glad, men inte överlycklig. Vikten går bra men när jag tog måtten så blev jag besviken. Nu försöker jag intala mig själv att på stuss, där jag ökat 1 cm,  att det är rumpan som istället för att hänga börjar puta ut mera vilket gör att jag ökar där. Vi får se vad coachen säger. Över det stora hela så e jag happy, 5,4 kg på 2 veckor e över förväntan för mig. Trodde från början att jag skulle tappa ca ett kg i veckan men icke.


Här kommer vecka 2:s resultat:


Vikt: 66,9 kg -1,8 kg Totalt: 5,4 kg


Mage: 82 cm -2 cm Totalt: -7 cm

Midja: 69 cm -1 cm Totalt: -6 cm

Stuss: 100 cm +1 cm Totalt: -4 cm

Lår: 59.5 cm -0.5cm Totalt - 1,5 cm

 

 

 

Ja snart går vi in på vecka tre, målet va ju 8 kg och det ser inte ut att vara allt för långt borta. Däremot så tror jag att 8 kg inte kommer vara nog för mig. Så det stora målet ligger på 12 kg. Jag behöver forma om tappa mera fettmassa.


Ha en fin Påsk nu alla   

Av Helena Holm - 6 april 2012 19:44

Efter mitt pass på gymmet idag så blev jag så sjukt sugen på godis, va in i affären å det va fan godis överallt. Nu borde jag ju kanske vara van då jag jobbar bland en massa gosaker, alltid

roligare med andras godis. Tur man har lite karaktär så det blev inget köp av

sötsaker.


Däremot så har jag fixat matlådorna till morgondagen. Den stora dagen då Helena får dubbla och una sig av maten. Det blir samma som förra Lördagen, lax, pasta och avocado. Pannkakor me keso å bär. På kvällen blir det påskmiddag med familjen.


Å detta ska jag gotta mig med i morgon ...


 


Å självklart ska Biffen få påskägg i morgon, har köpt hans favoriter så i morgon blir det till å lägga det i ett ägg. Han e värd all kärlek den lille mysgubben.   


 


En måltid idag, köttfärs me ris å rödlök. Starka kryddor å röd paprika ...


     


... Har även haft ett snack med min PT, peppande ord e aldrig fel. Press är heller aldrig fel, jag ska nog visa att jag minsann kommer vara en pärla till sommaren.

 

Från badboll till hot beach girl   


Nu ser vi fram emot i morgon, vad ska mina mått säga om denna veckan?!  Vad ska vågen visa?! Så spännande å se !! För ser gör jag, i spegeln. Inte mycket men lite, och jag måste faktiskt säga att jag börjar gilla min rumpa. Det är mycket fett kvar på den men det tar sig och det är jag jäkligt glader för.


Puss   

Av Helena Holm - 6 april 2012 11:24

Idag må jag säga att min frukost e lite speciell, hade aldrig ens kommit på tanken att blande dessa. Det finns allt några måltider jag äter som är minst sagt speciella och allt har ju ett syfte så jag klagar inte, jag menar jag får ju resultat å det är ju det som är syftet med det hela. På bilden ser ni gröt, havegrynsgröt. Med kiwi,laktosfri keso och på det kanel och pumpakärnor. Jag har även fått smarra i mig en msk olivolja direkt in i munnen, mindre gott men som sagt ...


... Vad gör man inte?!


 



Det känns skönt att slippa att ständigt tänka, vad ska jag äta idag. Jag vet att när jag klarat mina mål så har jag verkligen fått koll på vad och hur mycket jag ska stoppa i mig, det är ingen kortsiktig matresa detta.


Snart ska det bli gymmet, hade ju tänkt gå upp tidigt å köra men en sovmorgon va på sin plats. Har mollnande träningsvärk i hela kroppen och den släpper då aldrig, känns gött ändå. I morgon e det dock vilodag, men då måste jag ta en 45-50 min svettig promenix å sen drar det igång igen. Träning 6 dagar i veckan samt den sjunde dagen aktiv vila som man säger ...


... Ja ni kanske förstår att min kropp e minst sagt lite seg   

Av Helena Holm - 5 april 2012 20:13

I dag började min dag på Malins hudvård å spa, det va dags att snygga till naglarna igen. Kan säga så här, mina naglar har blivit mycket starkare och det är kostens förtjänst. Bara positivt med denna viktresa som jag gör. Vem vill inte känna sig piggare och fräschare?!


Efter det blev det ett pass hemma, nämligen projekt storstäd. Det bränner man allt lite på, så se till att ni har rent hus där hemma   


 


Fast det riktiga passet kördes på gymmet idag, 60 min stenhård cardio. 20 min i uppförsbacke på gåbandet, 30 min löpning och 10 min på crosstrainern i sjukt hårt motstånd. Jag såg ungefär ut som en tomat när jag va klar. Tror aldrig jag pressat mig själv så mycket som jag gör på mina cardiopass numera. Tror iof aldrig jag tyckt det varit så kul som jag tycker det är nu. Hoppas på bra resultat på Lördag, det kommer inte bli som första veckan men 1 kg minus å jag e nöjd ... Eller inte, fan kommer inte alls vara nöjd om det är bara ett kg. Jag vill göra stora framsteg, helst vill jag ha nått mitt mål igår   



... Man blir lite blind i den här karusellen ...  


 

Puss   



Av Helena Holm - 4 april 2012 23:04

För att få kvällen fri samt få tillgång till hela gymmets hantlar/maskiner så fick det bli tidig träning i morse. Gick upp klockan sex, kroppen samt huvudet va totalt kaos av trötthet. Men eftersom jag är envis som en åsna så fick jag detta till å bli ett bra pass, cirkelträning på som vanligt 11 övningar och fyra muskelgrupper. Rundan som brukar ligga på 4 ggr blev bara 3 ggr idag, jag hade verkligen ingen ork kvar. Så i morgon blir det vila från cirkelträningen och cardio istället. Ska springa, och det ska bli riktigt skönt å kul nu när jag har fått upp flåset lite mera.



 


Trött å huvudvärk på eftermiddan och med fast inställning att jag skulle hoppa i säng när jag kom hem blev inte riktigt av. Att träffa en utav mina bästa vänner å skratta hela kvällen är obetalbart, precis vad jag behövde och huvudvärken?! Gone, baby gone


Snart sängen å ladda, ladda för en ny "ledig" dag från jobbet men massa måsten och träning.


Natti   

Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards