HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under april 2012

Av Helena Holm - 14 april 2012 19:52

Som varje Lördag så måste jag ge info till min käre PT ang vikt å mått, han tycker att det syns mycket på min kropp och jag har fått en snabbt resultat på bara tre veckor. Beräknat så kommer jag vara nere på ca 58 kg på 7 veckor. Det är totalt ett minus på 14.3 kg. Jag kan inte ens minnas när jag vägde så lite, för mig är det lite. Vad är 7 veckor av ens liv? Om jag kör strikt i sju veckor, sen får ett behållningsschema å håller mig på den vikten så har jag ju förändrat hela mitt liv. Det är ingen tid alls ... !!


... Som vanligt så blir jag ännu mera motiverad efter våra konversationer, i morgon kör vi igång med strikt kost igen ...


My motivation


 


Tänk så här, all tid du lägger på träningen och all mat du "offrar" ger dig en belöning i slutändan som e obetalbar, slippa känna sig obekväm i kläder och slippa känna sig trött och osund. Man gör något för sig själv som inte kan köpas för pengar. Jo visst, du kan lägga dig under kviven, men detta är både billigare och ett bättre alternativ. En operation e aldrig 100% säker att genomgå. Du får inga ärr och genom att äta rätt kommer så mycket mera. Fin hy tex, det börjar jag märka nu, len å inte alls lika torr. Naglarna mår bättre å ditt hår kommer garanterat se mycket bättre ut. Allt man stoppar i sig ger sig en reflektion på utsidan. Det är helt underbart och frasen "du är vad du äter" e så rätt.


Medans jag ser andra sitta på snabbmatsställen, (ja där jag oxå brukade sitta) så blir jag stolt. Stolt att jag väljer bättre alternativ, visst kan jag bli sugen. Är ju inte mera än människa, men jag har ett val. Äta skit och må dåligt eller äta sunt å må bra. Valet är ganska så lätt och i slutändan så kommer jag glänsa mer än självaste solen i sommar.


Allt handlar om motivationen, den ska hela tiden matas och jag har mina säkra kort som jag tar till när jag känner att jag är på vilovägar. Mitt säkraste kort är ju såklart då min PT. Allt han säger är så rätt, man kommer genast tillbax på rätt bana igen. För det är naturligt, att tappa motivationen.


Nu ska jag njuta av vad som e kvar utav denna Lördag, i morgon blir det gym och inga mera synder   



"Hard work is a two way street you get back exactly what you put in"

Av Helena Holm - 14 april 2012 11:00

Denna veckas resultat är minst sagt varierande, vikten ligger på 0.6 kg plus från förra veckans resultat. Jag känner mig lite svullen samt vätskefylld och som jag skrev tidigare så har vikten pendlat varje dag. Som mest har jag varit uppe på 69 kg. Men om man bortser från vikten så har jag tappat en till cm runt låren, man kan stirra sig blind på vågen men när man kollar på måttbandet så vet man att man ändå är på rätt väg. Magen står på samma mått, vilket var 82 cm. Midjan har ökat med 1 cm, ja å stuss har jag tappat 1 cm igen. Det är minst sagt varierande siffror nu.


Jag tar detta inte lika hårt som jag gjorde förra veckan, jag har ju ändå tappat omfång och mår kanon. Målet till sommaren kommer absolut inte bli några som helst problem. Jag är tokmotiverad igen och jag tänker inte misslyckas, i dag ska jag bara njuta. 1 cm runt låren är jättestort för mig då det är mitt största projekt förutom rumpan. 


 


Resultat:

Vikt: 67.5 kg

Totalt: -4.8 kg

Mage: 82 cm

Totalt: -7 cm

Midja: 70 cm

Total: -5 cm

Stuss: 99 cm

Totalt: -5 cm

Lår: 58.5 cm

Totalt: -2.5 cm


Nästa helg ska jag testa mina jeans, ni vet dom som jag skrev om när jag starta å la ut bild på. Ska bli spännande å se om det hänt nått irl, dvs att man ser med egna ögon att det faktiskt påverkar hur mina kläder sitter. Jag har ju problem med mina andra byxor just nu, några får jag ha skärp på och skärpet har fått två nya hål.


I morses körde jag ett cirkelpass, skönt å starta dagen med träning så kan man njuta å känna sig duktig hela dagen. Hade vädret varit bättre så hade det även blivit långpromenad med Biffen, men han springer ut å gör sitt, sen in igen. Blötsnö e inte hans grej haha.


Nu tar vi vara på denna underbara dag   


"The voice in your head that says you can't do this is a liar"

Av Helena Holm - 13 april 2012 21:48

Nu tar jag helg, alla måsten e äntligen klara klara. Ska upp tidigt i morgon å köra cirkelpass på gymmet, ska bli skönt å slippa all vardags-stress. Ja, jag stressar massor för att få ihop allt. Men det är lixom jag, på lagom nivå då förstås. Ska passa på att vila, njuta o träna hela helgen.

I morgon även äta :-D


I morgon kommer denna veckas resultat, vet inte vad jag ska tro men det känns bra. Jag VET iaf att den här sommaren kommer bli en mera "fit" sommar ...


Cool pic !!


  



“"The difference between who you are and who you want to be is what you do" -Bill Phillips”

Av Helena Holm - 13 april 2012 08:00

I går kväll ringde en vän till mig, va hade tidigare på kvällen varit och tränat. Hon ville lära sig lite rump och lårövningar, hon ringde av anledningen att hon nu inte kunde gå. Haha, ska det vara så ska det vara ordentligt. Träningsvärk är en bonus tycker jag !!  


Idag är det underbara Fredag, ska ut å springa ikväll efter jobbet. Sen blir det chill, sjukt sjukt trött idag. Känner mig slö och ätardagen i morgon kommer som en gåva från ovan.


 


Ha en fin dag alla   

Av Helena Holm - 12 april 2012 21:15

Nu är jag på banan igen och cardiopasset idag gick bra. Känns som jag fått tillbaka tänket om varför jag gör detta, hamnade på en liten avstickare bara. Huvudsaken är ju att jag inte faller, men viktigt att hjärnan e med så jag kan hålla motivationen uppe.


Utan motivation, inga uppnådda mål ...   


Snygg bikini på en snygg kropp, det slår aldrig fel ...

... Vill ha BIG TIME !!


  


  

  Dags å inta sängen snart, trött som satan nu. Bara en dag kvar innan vägning å det känns inte alls spännande, gjorde en koll i morses å blev besviken, Självklart har coach en förklaring på det, jag e kvinna. 2 ggr i månaden så händer det grejjer i kroppen och ja, det gör att man kan öka i vikt. Tacksamt !!


... Men lika glad e jag för det för snart e det LÖRDAG, då får jag äta vad jag viiiillllllllll    


Puss på er   

Av Helena Holm - 12 april 2012 08:00

I stället för att fylla min hjärna med vad jag inte får äta så ska jag fokusera på annat, nämligen vad som sker nu längst vägen och längre fram. Mina jeans tex, som jag ska komma i, den nya garderoben som ska köpas. En ny bikini till sommaren, och att jag faktiskt kommer kunna trivas med min kropp. Min PT säger att min ämnesomsättning kickat igång och efter helgen kommer det bli ändringar i matschemat. Det kommer läggas till mera mat. Så bye bye negativt tänk, jag ska bara se framåt.


Fått en del frågor varför jag vill gå ner i vikt, jag känner mig såklart då inte nöjd med hur min kropp ser ut i dagsläget. Det är inte jag när jag ser mig i spegeln, visst gillar jag mina former, MEN det ska vara former på rätt plats samt rätt former  


Jag vill inte ha en osund kropp åt andra hållet heller, det vill säga för smal. Utan lagom för mig, så 12 kg känns som rimligt för mig.


Den här bilden säger väl allt, vidrigt är ett milt ord.


 


Nu kör vi ända in i planket som min PT säger     


Puss   

Av Helena Holm - 11 april 2012 21:15

Av nån anledning så börjar jag få sjukt mycket cravings, skulle det inte gå lättare med tiden?! Allt från rostade ostmackor å varm choklad till skolmat. När jag jobbar så känner man matdoft från en skola brevid, då börja jag tänka på skolans pannkakor, eller köttfärssås. Va e det lixom?! Haha, sjukt jobbigt är det iaf.


Nu är jag riktigt mör i kroppen, träningen ger sitt samt en hel dag på jobbet. Det är skönt, man sover så jävla gott. Ska slänga mig i soffan å titta på film och ladda om.


Lugn i stugan, gammal bild. På den tiden det va helt okej att äta en semla ...  


 


I morgon blir det cardiotime all the way ...   


Natti   

Av Helena Holm - 11 april 2012 08:15

Morgonpasset är gjort, va faktiskt inga problem att komma upp idag, och väl på gymmet så gick det av bara farten. Har nog svettats ut en hel del, fasiken va jobbigt. Kan inte tänka mig att min kropp kommer vänja sig vid detta, haha. Så fort jag känner mig bekväm i vikterna så höjer jag, galet jobbigt. Ni som aldrig har testat cirkelträning, testa. I början kanske man nästan hatar det men med tiden så är det kul. Man kan ju byta övningar och ordning så det blir aldrig tråkigt, men alltid lika jobbigt.


 


Nu måste jag stressa iväg, ha en fin dag   

Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards