HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under april 2012

Av Helena Holm - 3 april 2012 10:41

Har precis mumsat i mig kyckling och potatis, morot å palsternacka. Så gott å äta efter träningen, idag va jag riktigt hungrig. Körde cirkelpass i morse, tänkte att det va dags att höja vikterna och det gjorde ju sitt. När jag va klar mådde jag sjukt illa och hade verkligen noll ork kvar i kroppen. Ni som aldrig kört cirkelpass förut, testa. Det är galet galet jobbigt, men härligt härligt. Det är så jobbigt att det kliar i hela kroppen, man vill bara kasta allt å gå, haha ... Men ändå fortsätter man?!


Skönt å köra skiten ur sig själv


     


Nu ska jag fixa morgondagens matlådor då jag jobbar sent ikväll, sen blir det skogspromenad med min Biff


Ha en fin dag å kör hårt alla där ute


Av Helena Holm - 2 april 2012 22:05

I dag har varit lite kämpigt med matbiten, inte haft nån vidare aptit så har fått tvinga i mig maten. Måste ju få i mig allt så jag får energi, men det fick funka ändå. Träningen ikväll blev 60 min cardio, 20 min gående i rejäl uppförsbacke, sen jogga jag på löpbandet. Avslutade med 10 min crosstrainer. Sjukt mycket lättare att springa på ett gåband än utomhus, hade ju all ork i världen nu ju.

Känns galet, jag gillar att springa   



Snygg kropp?


 


Nu e jag helt slut, kom hem 21:40 då jag varit å hämtat hem min prins oxå. Snart sängen för i morgon hade jag tänkt bege mig till gymmet tidigt å köra cirkelpass för fulla muggar. ingen vila ingen ro, vill man vara fin så får man lida pin. Fast gymmet e ju bara helt galet underbart.


Natti   

Av Helena Holm - 1 april 2012 17:42

Idag ville jag få bort den satans träningsvärken, ja jag brukar gilla den men nu sitter den ju i hela kroppen. Det blev 60 min svettig cardio på gymmet, jag körde rodd och crosstrainer. Rodd va det länge sedan jag kunde köra pga min rygg men nu är det inga som helst problem och det kommer jag absolut köra flera ggr.


I dag har det ju varit den obligatoriska, göra matlådor dagen. Gosh, skulle behöva ett större kök. Eller helst nån som kunde göra alla mina matlådor, ska fan flytta in sängen i köket.


      


I dag satt mina träningsbyxor, som jag inte gillat tidigare då dom satt så tajt runt midjan

... PERFEKT !!   


 


Lite mat idag:


Kyckling, avocado, babyspenat och paprika.


  


Räkor, Dinkel matvete, babyspenat, tomat, harry cots verts, broccoli.


   


Ja, det är så fröken Holm går ner i vikt. Fast detta är såklart inte allt, men ett smakprov av hur det kan se ut.


... Å så träning på det oxå   


Det finns inga genvägar, det finns inga ursäkter. Trött på folk som säger att dom inte hinner träna, å så jobbar dom mindre än vad jag gör. Allt handlar om vad man prioriterar i livet. Man kan lika gärna köra ett pass på gymmet i 40 min istället för att sitta framför datorn/tvn eller vad det nu må vara. Är du för trött så ska du verkligen ta dig till träningen, det gör dig piggare. Å letar du fortfarande efter motivationen till att börja träna så good luck. Motivationen kommer längst vägen, när du ser resultat. När du mår bra efter ett pass, när endorfinerna sveper med dig till ett hälsosammare liv ...


... Det är SANNINGEN, deal with it !!


Seså, iväg med er å ta tag i detta nu !!   

Av Helena Holm - 1 april 2012 09:17

Så här kan en frukost för mig se ut, fast inte 7 dagar i veckan. I morgon tex, då består min frukost utav 0,5 dl gröt (utan mjölk) 4 kalkonskivor, 2 äggvitor och 4 dl vatten. Det varierar från dag till dag.


Denna frulle består utav: 3 knäckebröd, kalkon, smaksatt keso, en halv avocado, gurka och en kiwi. En nypa salt samt te och 3 dl vatten. Ja även vattnet jag ska dricka är måttat.



  


På tal om smaksatt keso, det har jag aldrig testat förr men nu ingår det i mitt kostupplägg så nu har jag hittat en stor favorit. 4 sorters lök, supergod att ha på mackan. Ska ge mig på att testa nån annan nästa gång, det är gott när man tröttnat på vanlig keso. En mindre god variant tycker jag är chillikeson, den smakar fan snus.


 



Efter den här helgens resultat samt lite ätardag igår så e jag ännu mera taggad, energin är på topp och jag ser fram emot en hård träningsvecka. Jag ska ge ännu mera på träningen, om det nu är möjligt. Men med hårt slit kommer det en fin belöning och det är Helena i lyxförpackning ...   


Nu ska jag grejja å ge mig iväg till gymmet   

Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards