HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under december 2014

Av Helena Holm - 19 december 2014 17:19

Jag mår satans bra av mina nya rutiner nu, det går verkligen ihop å jag känner hur ångesten är *poff* borta. Jag hinner mina pass och jag hinner förbereda för morgondagen och ge xtra tid till hundarna.

 


Jag ser även fram emot ”nyttigare” helger framöver. Min kille är inne på helt samma linje och det känns så skönt att vi gör detta tilsammas då det oftast är då det ballar ur med kladdkakor och div tillbehör. Jag tycker ju nyttigt är gott, men av gammal vana så är det på helgerna man ”slår till”

Nä, ändring på de!

I veckan så bjöd min kollega med ett nyttigare alternativ till chokladbollar som hans tjej gjort, dom var supergoda och jag kommer garanterat göra dessa när suget kommer krypande …


 


Idag har jag så sinnes träningsvärk från Måndagens benpass, jag brukar köra så pass att jag mår illa. I Måndags mådde jag illa tills jag stupa i säng på kvällen, det blir ofta så när jag kör stora muskelgrupper. Träningsvärk i all ära, men ibland blir jag fan förbannad när jag inte kan gå – sitta – eller fungera normalt. Men värst var väl dom gånger man fått rulla ur sängen.

Det är full fokus på hela kroppen just nu men xtra mycket på en del muskelgrupper, det är visserligen jul nästa vecka men sommaren står å lurar runt hörnet. Det går fortare än vad man tror och med tanke på mina sommarplaner så kan jag inte stå i vassen i år.


 

 

 Men ingenting fungerar utan bra kost, det viktigaste  i hela den här karusellen!


Av Helena Holm - 19 december 2014 17:13

Den frågan har jag ställt till mig själv många gånger, senast för bara nån vecka sedan.  Jag fick ingenting att gå ihop, jobbet har tagit större plats och jag får ständigt dåligt samvete att inte vara en tillräckligt bra hundägare då hundarna alltid ska gå först Enligt mig.  Jag hann inte med mina träningspass och jag fick ångest, det slutade med att jag istället för att träna en liten stund som jag faktiskt skulle hinna till ingenting. då det kändes totalt värdelöst och omotiverande.

 

 

 

Ångest över någonting som ska vara bra för en själv. Ångest över någonting som jag faktiskt älskar. Vi står alla inför val hur vi ska prioritera saker och ting i våran vardag, att prioritera välmående är aldrig fel så länge det är bra för dig själv. Jag har själv varit så pass extrem att jag inte kunde ha ett socialt liv, men det är ett annat inlägg.

Jag har lärt mig att säga stopp å sätta ner foten när jag börjar tappa glädjen över träningen, då måste jag sakta ner och analysera hur jag ska kunna gå vidare, hitta gnistan och se över vad som faktiskt är fel istället för att ge upp!

 

Biffen, Tyson och Arnold <3

 

 

 

Jag som alltid förespråkat att ALLA har tid att träna, man måste skapa tid. Lättare sagt än gjort men eftersom svaret på frågan ”Hur viktig är träningen för mig?” är väldigt viktig så har jag fått bolla om.  Jag har ändrat mina rutiner och brutit gamla mönster. Det här är första veckan som jag kört tidigt i säng och tidigt upp.  Att jag sen får bära upp mina morgontrötta hundar på morgonen är ju en del av processen tills vi vant oss.



För är det någonting som får mig att må riktigt jävla bra så är det just träningen. All energi och lycka jag får av den är oersättlig,  att man sen ser hälsosammare ut och blir friskare är ju inte helt fel.

Så här ser mina veckor ut framöver:

  • 6 pass styrketräning
  • Simma (30-45 min) 2-3 ggr i veckan
  • Cardio (45 min) 2 ggr i veckan

Jag får även en hel del gratis motion då jag går och tar cykeln till allt!

     


Av Helena Holm - 19 december 2014 16:21

Jag har bloggat om träning till och från i sju år så det känns som rätt tid att åter ta tag i terapibiten (som bloggandet är för mig) med eller utan följare så får jag skriva av mig och analysera hur jag mår och hur jag kämpar för att hela tiden bli ett bättre jag!


 


Jag har gjort viktresor och jag har tränat i olika syften, men till största delen för att jag tycker det är roligt och jag mår helt enkelt bra av de. Det har varit perioder av strongmanträning och jakten på styrka. Idag skiter jag fullständigt i styrkan, den triggar ett tag men sen tröttnar jag. Kroppen är mitt fokus, att skapa den "perfekta" tavlan. Det ligger självklart i betraktarens ögon, för mig är mina ögon viktigast.


 


En viktresa jag aldrig glömmer, på bilden till vänster vägde jag 82kg (fanns även en tid innan jag vägde 85kg) På höger bild väger jag 65kg. Inlägg om den här resan kommer ...


82kg                                                                    65kg


 


Jag kommer skriva om min träning och en hel del som jag gått igenom i samband med träningen. Hur jag har haft maten som tröst och hur jag har hamnat i en karusell av besatthet för att hinna träna så mycket det bara går för att sedan gå in i väggen. En öppen och ärlig blogg med en hel del om sånt jag tror många tänker och gör, Ingen jävla happy blogg som alltid ska ge sken av att allt går så satans bra och jag lever det perfekta livet. Idag är målet


 



BodyFitness!

Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards