HELENA HOLM - BODYfitness

Alla inlägg under september 2013

Av Helena Holm - 14 september 2013 10:37

Hela mitt liv kretsar runt hälsa, träning och välmående och jag trivs som fisken i vattnet. Jag har utmanat mig själv och utvecklats mer på några månader än vad jag har gjort på flera år, ska fortsätta  på det spåret. Ska ta mig en dag å kolla lite på utbildningar ang mental träning, tycker det är otroligt intressant. Lyckligt lottad är en underdrift, jag får göra det jag brinner för. Å när det stundar helg så rycker jag bara på axlarna, för mig är vardagen minst lika underbar som helgerna.


Lite av veckan:

     


Mycket planer på jobbet också och jag får vekligen utlopp för min kreativitet, alltid brunnit för marknadsföring och nu är det det och många andra bitar jag får ta tag i på jobbet. (Jobbar på ett gym för er som missat det)


Nu när tiden tillåter så kommer jag ta tag i många andra bitar:


 Ni kan boka mig som PT samt kostrådgivare

 Jag ska ta upp mitt arbete som återförsäljare åt ORIFLAME

Kommer även lägga i en högre växel som återförsäljare åt STEEL NUTRITION


Något av intresse? Kontakta mig på holmhelena80@hotmail.com eller på FB


 

I går blev det lite smått och gott:

 

Nu återstår ju bara vad jag ska göra med min kropp   


Totalt ska jag gå ner 8 kg


 HUR? Inga banandieter eller proteindieter eller allt vad nu folk hittar på. Jag ska äta mindre, inte utesluta kolhydrater, (bra)fett eller protein.


Så svaret är: BALANS ...


Jag kommer räkna kcal, räknar med att tappa ca 1 kg i veckan. Om allt går som det ska så är jag i mål lagom till Fitnessfestivalen ...

 


Kommer försöka uppdatera dagligen så jag slipper utskällningar utav er som gillar å läsa min blogg   


START MÅNDAG, ja jag kan starta idag men vill hinna förbereda kosten och allt i lugn och ro innan jag kör igång, vill även lägga upp exakt hur jag ska träna framöver.

 Dessutom ska jag njuta av god mat och ett glas vin ikväll med min fina familj   


 

Ha en trevlig helg alles   

Av Helena Holm - 1 september 2013 19:30

Äntligen finns det lite "egentid" Haft fullt upp med utbildning, jobb och träning. Fick även en ettrig förkylning första veckan, men eftersom det var mycket praktik i gymmet så fanns det inget vila på schemat. Var dock extra noga med maten och sömnen å det gick vägen iaf.


PT- utbildningen har nu nått sitt slut, klarade första examen (Kalipermätning, omkretsmätning samt pulstagning på 7 min, en konsultation med en påhittat klient på ca 10 min, ett eget upplagt träningspass på 30 min enligt en del krav vad det skulle innehålla, detta skulle utföras med en klient) Skrev även prov i Torsdags på del två. Mata in anatomin och fysologin på tre dagar va fan omöjligt så räknar med ett omprov, fick helt blackout på musklerna (som ska skrivas på latin) så fick glatt skriva det jag kunde.


   

    

I morgon börjar utbildningen på kosten, ska bli rikitgt intressant. Allt gör verkligen nytta, jag har fått lära mig mycket nytt och har redan ändrat en hel del i min träning, har även gjort saker i träningsväg som jag aldrig förr hade ens en tanke på att jag skulle klara. Mycket lättare när man även har en PT som står jämnte och peppar,

ALLA borde ha en PT. I morgon ska jag även hjälpa min första klient vars mål är att tappa ca 20 kg och få en snyggare kropp, ska bli grymt.


Hälsa 24/7 i mitt liv just nu   


Jag kanske inte behöver nämna att min motivation är på topp?


New stuff

 

Även maten å allt jävla skit man stoppar i sig fylls på varje dag, man svälter INTE när man ska bygga iaf ...

 

Instagram

En resa från 85kg till 65kg har blivit en ny resa till muskler och Bodyfitness. MATGLAD och envis jävel som bor med tre kamphamstrar: Biffen, Tyson och Arnold! Jobbar på gym, utbildad Lic PT samt kostrådgivare!

 

Kort om mig: - Sjungit nationalsången på Sveriges starkaste man - Sjungit med dansbandet Black Jack 2 ggr - Drog 110 i marklyft andra gången jag testa - Tog 65kg i bänk sen kasta jag in handduken - Kört strongmanträning, 150kgs däck är inga problem att välta - Musikgalen- Städoman

 

Better Body
bloglovin
bloggping
Hälsa bloggar
Träningsbloggar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards